امیر حاتمی:

توان ایران در حوزه هوایی فراتر از تصور دشمن است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توان کشورمان در حوزه هوایی را فراتر از تصور دشمن دانست و گفت: در این حوزه قادر هستیم که کار‌های بسیار بزرگ‌تر از تصور دشمن را انجام دهیم.
کد خبر: ۳۶۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ - 02October 2019

حاتمیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار صنعت هوایی که در سازمان صنایع هوایی ایران برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه شیرینی بسیاری دارد؛ زیرا در آن از زحمتکشان صنعت هوایی، قدردانی می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما نیاز‌مند یک قدرت اطمینان‌بخش در کشور هستیم و این را امروز بیش از هر روز دیگری مطالبه می‌کنیم؛ زیرا دشمن هر نقطه ضعفی که در ما ببیند، دست روی آن می‌گذارد و امروز هم دست بر اقتصاد ما گذشته و تلاش می‌کند که در عرصه با تهدید و تحریم به ما آسیب بزند.

وزیر دفاع کسب قدرت اطمینان‌بخش را لازمه شرایط امروز کشور دانست و افزود: هر کشوری که خواهان عزت و استقلال است، باید دارای قدرت اطمینان‌بخش باشد، در غیر این‌صورت آن کشور را اشغال می‌کنند، همان‌گونه که با وجود اعلام بی‌طرفی ایران در جنگ جهانی دوم، کشورمان را اشغال کردند.

امیر حاتمی با بیان اینکه قدرت اطمینان‌بخش شامل همه مؤلفه‌های قدرت است، گفت: هر کشوری که شبیه ما دارای موقعیت راهبردی باشد، بدون داشتن قدرت اطمینان‌بخش یا باید تسلیم و پیرو باشد و یا اینکه سرنوشت بدتری را پیش روی خود ببیند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نقاط ضعف ماست، گفت: دشمن ۴۰ سال پیش تصور کرد که حوزه دفاعی نقطه ضعف ایران است و به همین سبب تلاش کرد که با تحمیل یک جنگ همه‌جانبه، از مسیر نظامی به ما ضربه بزند. امروز نیز آن‌ها نقطه ضعف ما را حوزه اقتصادی می‌دانند و به همین دلیل سعی می‌کنند که فشار‌های خود را از این ناحیه بر ما وارد کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه لازمه حفظ استقلال کشور، دارا بودن قدرت اطمینان‌بخش است که مؤلفه اصلی آن حوزه نظامی است، گفت: ما باید توان دفاعی خود را در همه عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی، پدافندی و سایبری روز به روز ارتقا دهیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه استقلال جمهوری اسلامی ایران با زحمات و ایثارگری‌های بسیار زیاد به دست آمده است و باید با تمام وجود از آن دفاع کنیم، گفت: جا داشت که سال ۹۷ را سال هوایی بنامیم؛ به خاطر اینکه در سال ۹۷ علاوه بر رونمایی از جنگنده «کوثر»، کار‌های متنوع و باارزشی در حوزه‌های پهپادها، موتور‌ها و بالگرد‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه هوایی قادر هستیم که کار‌های بسیار بزرگ‌تر از تصور دشمن را انجام دهیم، گفت: حوزه هوایی کشور و به طور مشخص نیرو‌های مسلح، یک عقبه قابل اطمینان را در دانشگاه‌ها و صنایع دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز این زمینه کاملاً فراهم است که بخش هوایی نظامی و غیر نظامی کشور به هم نزدیک شود، گفت: می‌توانیم با همکاری و همدلی نزدیک در این حوزه کار‌های بزرگتری نسبت به گذشته انجام دهیم.

امیر حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان صنایع هوایی کشور و نیرو‌های مسلح باید از علم، تجربه‌ها و نظریات چهره‌های ماندگار صنایع هوایی کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها