نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هلال احمر در مسابقه خدمت‌رسانی جلودار است

حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» در همایش نقش امدادگران در دفاع مقدس گفت: هلال احمر از نهادهایی است که در مسابقه خدمت‌رسانی جلودار است.
کد خبر: ۳۶۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ - 03October 2019

هلال احمر در مسابقه خدمت رسانی جلودار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در همایش نقش امدادگران در دفاع مقدس اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان شمالی توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و حواشی شهرها دارد که باید مورد توجه سایر دستگاه‌ها نیز قرار گیرد.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را که در بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری در آن تاکید شده، مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم دانست.

یعقوبی خاطرنشان کرد: پیش از وقوع انقلاب، شخصیت سیاسی و اجتماعی مردم پنهان بود و انقلاب اسلامی بود که زمینه بروز این مشارکت‌ها را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزاری بیش از ۳۰ دوره انتخابات و بیش از ۴۰ راهپیمایی بیست و دو بهمن، روز قدس و 13 آبان برابر استکبار جهانی را از نشانه‌های این مشارکت سیاسی مردم دانست.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) با شخصیت بالایشان سبب ارزشمند شدن مردم شدند گفت: ما پیش از وقوع انقلاب همانند طفلی نابالغ بودیم که انقلاب اسلامی سبب بلوغ ما شد و به ما شخصیت داد.

یعقوبی با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر انقلاب درباره مسابقه مردم برای خدمت رسانی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است گفت: هلال احمر از نهادهایی است که در مسابقه خدمت رسانی جلودار بوده و هست.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر چه در دفاع مقدس و چه در سایر مواقع امتحان خوبی پس داده است افزود: محتوا و رسالت هلال احمر پس از انقلاب نیز تغییر کرد و امدادرسانی مردمی، یاری گیری از بطن جامعه و نهایتاً استقبال مردم از آن، محسوس‌ترین تغییرات آن بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به خدمات هلال احمر در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز افزود: در دوران دفاع مقدس کمک‌های جمعیت هلال احمر به اوج خود رسید.

وی با برشمردن این اقدامات گفت: هلال احمر با تأسیس اردوگاه در مناطق جنگی توانست ابزارهای امدادرسانی را برای رزمندگان فراهم آورد. تشکیل پرونده برای مفقودان جنگی، پیگیری وضعیت اسرای ایران در زندان‌های عراق و حتی تأمین نیازهای درمانی اسرای عراقی در ایران بخشی از اقدامات بزرگ هلال احمر بود که در کنار دفاع آنان از میهن اسلامی، سابقه درخشانی را برای آن‌ها در تاریخ ثبت کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر اقدامات ارزشمندش را ادامه داد و امروز جوانان با انگیزه‌ای در جمعیت به عشق خدمت رسانی به مردم و کمک به همنوعان در حوادث و اتفاقات مختلف امدادرسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار