امیر عبداللهیان:

«محمد الدره» نماد مظلومیت و مقاومت کودکان فلسطینی است/ ایران با صدای بلند از فلسطین دفاع می‌کند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با بیان اینکه شهید «محمد الدره» نماد مظلومیت و مقاومت کودکان و نوجوانان فلسطینی است، گفت: امروزه محور مقاومت بازیگر اصلی ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه محسوب می‌شود؛ لذا نظام سلطه در تلاش است این ترتیبات با محوریت رژیم صهیونیستی رقم بخورد که هرگز نخواهد توانست.
کد خبر: ۳۶۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ - 03October 2019

محمد الدوره نماد مظلومیت و مقاومت کودکان فلسطینی است/ ایران با صدای بلند از فلسطین دفاع می کندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در سومین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با تاکید بر اینکه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شاهد تنوع بازیگری در منطقه هستیم، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی بعد از پیروزی آن اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا بازیگران اصلی منطقه بودند؛ اما امروزه علاوه بر آمریکا و روسیه، ده‌ها کشور، سازمان های مردم نهاد و گروه های مقاومت نیز بازیگران اصلی منطقه شده اند.

وی گفت: جنبش های جهاد اسلامی، حماس و سایر گروه های مقاومت در فلسطین نقش تعیین کننده در برابر نظام سلطه دارند و قاعده بازی را تغییر دادند‌. امروزه اگر کوچکترین شلیکی از سوی گروه های مقاومت به سمت صهیونیست‌ها صورت بگیرد، ممکن است بنیامین نتانیاهو در رسانه‌ها حرف های تهدید آمیزی بزند؛ اما همزمان از کانال های مختلف خواستار توقف حمله می شود، این نشان دهنده اوج اقتدار گروه های مقاومت در فلسطین است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه نقش محور مقاومت در منطقه نقش است، تصریح کرد: مقاومت در غزه محبوس نشد، بلکه در فلسطین اوج گرفت. بدون تردید بازیگران مخالف مقاومت نتوانستند روح مقاومت را از غزه بگیرند و غزه را تبدیل به کرانه باختری کنند،  اما ما می‌بینیم که امروزه کرانه باختری تبدیل به نوار غزه شده و روح مقاومت در آن ساری و جاری شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی در ترتیبات سیاسی و امنیتی منطقه نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: ویژگی بارز تحولاتی که در عراق، یمن، سوریه و ... رخ می دهد، این است که در همه این تحولات مسئله فلسطین در اولویت قرار دارد.

وی گفت: اگر یمن درگیر جنگ نابرابر است، علتش حمایت انصار الله یمن از فلسطین است، اگر ایران اسلامی تحت فشار تحریم هاست، یکی از مهم ترین دلایلش این است که جمهوری اسلامی با صدای بلند از فلسطین دفاع می کند و هیج ابایی هم ندارد.

امیرعبداللهیان گفت: محور مقاومت ترتیبات سیاسی و نظامی جدیدی را در منطقه انجام داده است. وقتی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید ترتیبات سیاسی و امنیتی اینگونه بود که آمریکا دستور می‌داد و شاه به عنوان ژاندارم منطقه دستورات آمریکا رو اجرا می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ترتیبات سیاسی و امنیتی با محوریت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت انجام شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها، اروپایی ها و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با محوریت رژیم صهیونیستی ایجاد شود و عربستان، بحرین و امارات به عنوان کارگزاران این رژیم در منطقه باشند. اما ایران و متحدانش هرگز اجازه نخواهند داد بازیگران این ترتیبات نظام سلطه باشد

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار