شهید«علی بخش حسنوند» به روایت برادرش

علی‌باقر حسنوند گفت: شهید حسنوند در رسیدگی به نیازمندان، تا جایی که می‌توانست از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد.
کد خبر: ۳۶۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ - 03October 2019

شهید«علی بخش حسنوند» به روایت برادرش

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سبزپوشان سرو قامت نیروی انتظامی با از جان گذشتگی و رشادت در راه امنیت و آرامش این مرزو بوم، اندیشه‌های ناب خویش را با عشق و ادرات مخلصانه به حضرت حق در آمیخته و با صدای گام‌های پر صلابت‌شان سکوت شب را می‌شکنند و لرزه بر اندام برهم زنندگان نظم و امنیت می‌اندازند.

نیروی انتظامی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است یکی از این شهدا شهید «علی بخش حسنوند» بود.

«علی باقر حسنوند» برادر این شهید والا مقام در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد مختصری از زندگینامه، خاطرات و نحوه شهادت ایشان را روایت کرد که در ادامه می‌خوانید:

«شهید «علی بخش حسنوند»  یکم شهریور 1351 در روستای «درویش آباد» از توابع شهرستان  «الشتر» به دنیا آمد. دوران کودکی را با همان پاکی و زلالی روستایی به پایان رسانید  و برای آغاز تحصیل به شهر خرم آباد مهاجرت نموده و در مدرسه خیام  مشغول به تحصیل شد. از همان دوران کودکی و نوجوانی به مسائل مذهبی و دینی علاقمند بود، قبل از شروع ماه مبارک رمضان با روزه گرفتن به استقبال  این ماه مبارک می‌‍‌‌رفت ، به نماز خواندن اهمیت ویژه می‌دادند و دیگران را به  انجام این فریضه تشویق می‌کرد. همیشه و در همه حال به فکر پدر و مادر و افراد خانواده بود.

در رسیدگی به نیاز مندان تا جایی که می توانست از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد. به مسائلی مانند امر به معروف و نهی از منکر، صله رحم، رعایت حق الناس و بسیار توجه داشت و همیشه صداقت را سرلوحه کار هایش قرار می‌داد.

در اواخر جنگ تحمیلی بارها به منظور شرکت در جبهه و جنگ عزمش را جزم نمود که با برادر بزرگترمان به میدان جهاد برود، اما سن او بسیار کم بود؛ تا  به سن سربازی رسید و  خدمت سربازی خود را در شهرستان شیراز به پایان رسانید.  شهید «علی بخش حسنوند» علاقه ی زیادی به خدمت به مردم در لباس نظامی داشت، بعد از پایان خدمت مقدس سربازی در سال 1373 به استخدام نیروی انتظامی درآمد.

دوران خدمتش در نقاط مختلف کشور از قبیل شهرهای خرم آباد، الشتر،  آبادان، سیستان و بلوچستان در رویاروی با بر هم زنند گان نظم و امنیت در کنار سایر همرزمانش  با شجاعت ایستادگی کرد و در این راه چندین مرتبه مجروح شد تا اینکه در بیست و پنجم اردیبهشت سال 96 ساعت یک بامداد، چهار نفر از گروهک تروریستی الاهواز  به کلانتری کوی مجاهد اهواز حمله ور شده و به صورت ناجوانمردانه ، ایشان و یکی از همکارانش را به شهادت می‌رساند.

هنگام درگیری هم با توجه به اینکه تروریست‌ها، ابتدا نگهبان درب ورود را هدف قرار گرفته بودند و پرسنل در حال استراحت بودند، شهید حسنوند با شجاعت و چابکی ازخود و سایر همکارانش دفاع می‌کند و یکی از  تروریست‌های مهاجم را مجروح می‌کند ولی در ادامه این درگیری هشت گلوله به سینه و دست‌های ایشان اصابت نمودند و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

در یکی از روزها که شهید حسنوند در مرخصی به سر می‌برد ، برای خرید منزل و کارهای شخصی خود از خانه  بیرون می‌رود. داخل خیابان چند نفر شرور را  می‌بیند که دارند یک خانم را  مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و قصد ربودن وسایل او را دارند، در حالی که سوار بر موتور شخصی خود بود، با شجاعت و غیرت اسلامی خود برای دفاع از آن زن تنها  از موتور پیاده می‌شود  و چند سنگ را از  زمین برداشته و به سمت آنها  پرتاب می‌کند. یکی از افراد شرور، مسلح بوده که  اسلحه را بیرون می‌آورد و به سمت شهید حسنوند  شلیک می‌کند که گلوله از  لباس او رد می‌شود ولی به لطف خداوند  آسیبی به وی نمی‌رسانند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها