عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

همانند دوران‌ دفاع مقدس اعتماد به نسل جوان راهکار مقابله با بحران‌ها است

قاسم احمدلاشکی گفت: امروز که دشمنان قسم‌خورده ما شبانه‌روز برای ضربه زدن به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی سخت تلاش می‌کنند، چه کسانی بهتر از جوانان می‌توانند بدخواهان نظام و انقلاب را زمین‌گیر کرده و گوشمالی دهند؟
کد خبر: ۳۶۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 05October 2019

///قاسم احمدلاشکی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی ما در این نبرد نابرابر را برگ‌زرین و در حقیقت آبرو و عزت انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس متشکل از جوانان بود؛ جوانانی که در بهترین دوران عمرشان حقایق را از حضرت امام (ره) شنیده و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را درک کرده و برای حضور در خط مقدم نبرد با دشمن از دیگر رزمندگان سبقت می‌گرفتند.

این مقام مسوول با توجه به حضور گسترده جوانان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نه اینکه جنگ می‌طلبید که جوانان در خط مقدم نبرد با دشمن حضور داشته باشند، بلکه اعتقادات، باور قلبی به جهاد در راه خدا و دفاع از کشور تنها موضوعی بود که منجر به حضور گسترده جوانان در جنگ شده بود. اراده نسل جوان برای عقب راندن و شکست دشمن به قدری قوی و جدی بود که مورد توجه ویژه حضرت امام (ره) نیز قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بگوییم جنگ را جوانان اداره می‌کردند، بی‌راه نگفته‌ایم، گفت: ۳۶ هزار شهید از مجموع ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل دادند که این آمار قابل توجه، مصداق جان برکف بودن نسل جوان ما در راه قرآن و اسلام و دفاع از ملت و کشور است. در حقیقت بالاترین آمار شهدای دوران دفاع مقدس متعلق به قشر دانش آموز کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس در مجلس ادامه داد: این مجاهدت‌های نسل جوان در مسیر صیانت و پایداری از ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تمامی ندارد و امروز هم نسل جوان اگر به واسطه همت و کار مضاعف مسوولان نسبت به حقایق و حماسه‌های دوران اوایل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آگاه و توجیه شوند، قطعا دست کمی از رزمندگان جوان حاضر در دوران هشت سال دفاع مقدس نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه خطیری بر عهده مسوولان و به خصوص یادگاران دوران دفاع مقدس است و این وظیفه بزرگ پیوند نسل جوان کشور با نسل اول و دوم انقلاب است؛ چراکه اگر در تحقق این مسئله به شدت کوشا باشیم، علاوه بر زنده نگه داشتن حالات معنوی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی، منجر به تربیت نسلی خواهیم شد که قدم جای قدم‌های رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس بگذارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که جوانان دیروز ما در دوران جنگ تحمیلی در مقابل رژیم بعث عراق و تمام متحدانش برای دفاع از خاک کشورمان سنگ تمام گذاشتند، اذعان کرد: امروز که دشمنان قسم‌خورده ما شبانه‌روز برای ضربه زدن به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی سخت تلاش می‌کنند، چه کسانی بهتر از جوانان می‌توانند بدخواهان نظام و انقلاب را زمین‌گیر کرده و گوشمالی دهند؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسوولانی که امروز سالیان سال است که بر میز و صندلی‌های مدیریتی خود تکیه زده و برایشان دل کندن از ریاست و قدرت سخت است، مگر عملکرد نسل جوان حاضر در دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیدند؟ مگر شاهد مدیریت و چگونگی مواجهه آن‌ها با بحران‌های حاصله از اقدامات دشمنان نبودند؟ مگر جز این بود که ما از اعتماد به نسل جوان در دوران جنگ تحمیلی موفقیت، سربلندی، پیروزی و غرور ملی به ارمغان آوردیم؛ امروز اگر خواهان نابودی تمام توطئه‌های دشمنان هستیم باید از حضور نسل جوان در تمام عرصه‌ها بهره‌مند شویم؛ مسوولانی که سالیان سال است در لباس‌های مختلف به ملت و کشور خدمت کرده‌اند، امروز باید تجربیات ارزشمند خود را به نسل جوان متخصص، کارآمد، هوشیار، بصیر و باانگیزه منتقل کنند تا شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌های عظیمی از جنس پیروزی و سربلندی در دوران هشت سال دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار