فرماندهی عملیات مشترک عراق: اوضاع تحت کنترل است

منابع امنیتی عراق می‌گویند به رغم برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز برای سومین روز متوالی، اوضاع امنیتی در شهرهای عراق تحت کنترل آن‌هاست و جای هیچ نگرانی نیست.
کد خبر: ۳۶۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ - 03October 2019

فرماندهی عملیات مشترک عراق: اوضاع تحت کنترل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی عملیات مشترک عراق می‌گوید اوضاع در این کشور در مقایسه با روزهای گذشته بهتر و تحت کنترل است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از این فرماندهی شامگاه پنجشنبه (۱۱ مهر) اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند به رغم وجود برخی تظاهرات در چند استان عراق، اوضاع امنیتی را تحت کنترل خود بگیرند.

خبرنگار میدانی این رسانه عراقی نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی در استان بصره، بر اوضاع امنیتی سیطره دارند و امنیت راه‌های منتهی به ساختمان‌های دولتی را تأمین کرده‌اند.

فرماندهی عملیات استان بصره نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که اوضاع امنیتی در بیشتر این استان پایدار است و جای نگرانی نیست.

تظاهرات در برخی از شهرهای عراق از روز سه‌شنبه در اعتراض به نبود اشتغال، ضعف خدمات‌رسانی و گسترش فساد و عدم مبارزه جدی با آن آغاز شد و برای سومین روز متوالی به صورت پراکنده ادامه یافت.

دولت عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرده است که دیدارهای و تماس‌هایی با نمایندگان معترضان داشته تا ضمن بررسی مطالبات مشروع آن‌ها، زمینه را برای بازگشت آرامش به این کشور فراهم کند.

دولت عراق بارها با تأکید بر اینکه برگزاری مسالمت‌آمیز حق مسلم و مشروع معترضان عراقی است، از آن‌ها خواسته است ضمن احترام به قانون، از انجام هرگونه اقدامی که منجر به خروج این تظاهرات از مسیر مسالمت‌آمیز می‌شود خودداری کنند.

دولت عراق به منظور حفظ آرامش، در برخی از استان‌های این کشور از جمله نجف اشرف، بابل، میسان و ذی‌قار مقررات ممنوعیت آمد و شد اعمال کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار