راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در حمایت از عملیات «نصر من الله»

مردم صعده یمن با برگزاری راهپیمایی گسترده‌ای از عملیات اخیر ارتش یمن در جبهه نجران اعلام حمایت کردند.
کد خبر: ۳۶۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ - 04October 2019

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در حمایت از عملیات «نصر من الله»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جمع زیادی از اهالی صعده صبح امروز (جمعه) به منظور حمایت از عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نام «نصر من الله» راهپیمایی کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این عملیات منجر به آزادسازی ۵۰۰ کیلومتر مربع، اسارت هزاران «مزدور» و نظامی سعودی و به غنیمت گرفتن تسلیحات و خودروهای نظامی شد.

در ادامه این گزارش آمده، هزاران نفر از تظاهرات‌کنندگان در «الشارع العام» (خیابان اصلی) یکی از بزرگترین خیابان‌های شهر جمع شدند؛ آنها از شهرهای مختلف استان ازجمله شهرهای مرزی دور خود را به صعده رسانده بودند، پرچم‌های یمن در دست داشتند و شعارهایی در مخالفت با سیاست‌ها و هیمنه آمریکا سر می‌دادند و تصاویر کشته شدگان ارتش یمن در عملیات نصر من الله را نیز با خود حمل می‌کردند.

ازجمله شعارهای تظاهرات‌کنندگان «نصر من الله مبین... و علی ابواب فلسطین» (پیروزی از جانب خدا آشکار شده و در دروازه‌های فلسطین)، «نحو الاقصی متجهین» (پیش به سوی مسجدالاقصی)، «حلف الامریکی منهار، بعون الله الجبار» (با کمک خداوند جبار، ائتلاف آمریکا فروپاشیده) و «ستحرر کل الاوطان» (همه سرزمین‌ها آزاد خواهد شد) بود.

ارتش یمن عملیات نصر من الله را از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در محورهای مختلف جبهه نجران آغاز کرد. مرحله اول آن تحت عنوان عملیات «شهید ابو عبدالله حیدر» با موفقیت و طی ۷۲ ساعت انجام شد.

بنا به گفته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله دوم عملیات نصر من الله با عنوان عملیات «الشهید ابوالحسنین» در تاریخ سوم سپتامبر آغاز شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها