امام جمعه نکا تأکید کرد؛

لزوم ورود نسل جوان جهادی به حوزه‌های مدیریتی

حجت الاسلام «محمدباقر محمدی لایینی» گفت: باید نهضت و قیامی برای ورود نسل جوان جهادی به حوزه‌های مدیریتی و عرصه‌های سیاسی برپا شود.
کد خبر: ۳۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ - 04October 2019

لزوم پیدایش قیامی برای ورود نسل جوان جهادی به حوزه‌های مدیریتیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «محمدباقر محمدی لایینی» امام جمعه نکا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با بیان اینکه انسان مؤمن با عزم و اراده است و با توکل بر خدای بزرگ، اقدام مناسب را انجام می‌دهد، اظهار داشت: آمریکا هیاهوی زیادی به راه انداخت و تهدیداتی کرد، اما جرات اقدام علیه ایران را ندارد؛ این در حالی است که ما اراده کردیم و پهپاد آمریکایی را سرنگون کردیم.

وی در ادامه با اشاره به حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن گفت: شیوه دشمن ناجوانمردانه است و هزاران زن و کودک را در یمن به شهادت رسانده است؛ ولی ما در جنگ، به صورت ناجوانمردانه عمل نمی‌کنیم.

امام جمعه نکا به روز جهانی کودک اشاره و بیان کرد: کسانی که یک روز را به بهانه استیفای حقوق کودک و حمایت از کودکان به عنوان روز جهانی کودک نام‌گذاری کرده‌اند، خودشان بزرگترین جانیان علیه کودکان هستند.

محمدی لایینی در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروهای انتظامی با وظایف زیاد و سنگین و با حداقل‌ها تمام توان خود را برای برقراری و حفظ امنیت عمومی می‌گذارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز نیروی انتظامی کشور، عنوان کرد: عزت و اقتدار همراه با رحمت و رأفت از خصوصیات نیروهای خدوم انتظامی است.  

امام جمعه نکا با اشاره به آشوب‌های خیابانی که در عراق و بعضی از شهرهای شیعه‌نشین اتفاق افتاد، گفت: این آشوب‌ها توسط عوامل و ایادی دولت‌های مرتجع منطقه و در رآس آن‌ها آمریکا اتفاق افتاده است تا در آستانه اربعین، هم اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهد، هم از رفتن زوار به مراسم اربعین جلوگیری کند و هم یک بدبینی را بین دو ملت ایران و عراق به وجود بیاورد یا تشدید کند؛ چون قبلا هم این حرکتها وجود داشت و مردم عراق باید حواسشان جمع باشد.

وی با بیان اینکه 80 درصد توئیت‌هایی که در زمینه آشوبها در عراق منتشر شده از جانب عربستان سعودی است، تصریح کرد: نقش عربستان در آشوب‌های یکی دو سال ایران و فتنه‌های 88 مشخص بوده و آشوب‌های اتفاق افتاده در عراق نیز با برنامه ریزی و مدیریت عربستان بوده است.

محمدی لایینی در ادامه به پیروزی‌های یمنی‌ها اشاره و عنوان کرد: عملیات «نصر من الله» که انصارالله و نیروهای مقاومت یمن علیه نیروهای سعودی انجام دادند از بزرگترین عملیات‌ها بعد از حمله به قلب انرژی و نفت سعودی است؛ این ضربه هم ضربه‌ای بسیار کاری است و رژیم سعودی هر دفعه که چنین ضرباتی را دریافت می‌کند، چون چاره‌ای ندارد، آن را به ایران نسبت می‌دهد.

امام جمعه نکا با بیان اینکه یمن از هر طرف، از دریا، هوا و همه جا محاصره است و نه به ایران و نه به هیچ نیروی دیگری دسترسی ندارد، گفت: یمن با الگو‌گیری از دکترین حضرت امام (ره) مقاومت فعال دارد.

محمدی لایینی ادامه داد: هر ملتی که درس آزادی، ذلت‌ناپذیری، هیهات منه‌الذله را از حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بگیرد آزاد خواهد شد؛ بنابراین این ملت یمن است که خودش بر اساس مصالح خودش در مقابل ظلم‌ها ایستاده و دارد مقاومت می‌کند.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی بسیار بسیار مهم است و امروز لازم است، بر اساس همان بیانیه گام دوم انقلاب که بار اصلی روی دوش جوان‌ها گذاشته شده است باید نهضت و قیامی برای ورود نسل جوان جهادی به حوزه‌های مدیریت و عرصه‌های سیاست مملکت انجام شود.

امام جمعه نکا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با استکبار، آمریکا و اروپا هشدارهای جدی دادند و فرمودند که باید گام‌های بعدی در کاهش تعهدات ایران محکم برداشته شود و ادامه پیدا کند، به برجام اشاره و تأکید کرد: ما در حمایت از فرمایش رهبر بزرگوارمان خواستار ادامه گام‌های بعدی در کاهش تعهدات برجامی خودمان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار