عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ایران برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف به برجام وابسته نیست

مسعود گودرزی گفت: وقتی که ما می‌دانیم اروپایی‌ها‌ بدون اجازه آمریکا قادر به انجام کاری و به خصوص عمل به تعهداتشان در برجام نیستند، لزومی ندارد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشورمان را به رفتار و اقدامات آن‌ها گره بزنیم.
کد خبر: ۳۶۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ - 05October 2019

///مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه کاهش تعهداتمان در برجام باعث رونق فعالیت‌های تاسیسات هسته‌ای شده است، اظهار داشت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی منجر به برداشته شدن محدودیت‌های تحقیق و توسعه فعالیت‌های متخصصان و نخبگان ما در تاسیسات هسته‌ای شد؛ لذا با رفع محدودیت‌ها، ماشین‌های جدید ایزوتوپ‌های پایدار و تکنولوژی‌های جدید گداخت شروع به کار کردند.

وی با توجه به عدم همکاری اروپایی‌ها با ما در توافق برجام گفت که در صورت ادامه روند بدعهدی طرف‌های این توافق، گام‌های بعدی را در جهت کاهش تعهداتمان در برجام مقتدرانه‌تر برمی‌داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی که ما می‌دانیم اروپایی‌ها‌ بدون اجازه آمریکا قادر به انجام کاری و به خصوص عمل به تعهداتشان در برجام نیستند، لزومی ندارد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشورمان را به رفتار و اقدامات آن‌ها گره بزنیم؛ لذا باید با سلب توجه و قطع امید از غرب، به ظرفیت‌های داخلی توجه کرده و برای بهبود شرایط کنونی کشور به امکانات داخلی تکیه کنیم.

گودرزی با اشاره به بازدید کمیته هسته‌ای مجلس از تاسیسات هسته‌ای نطنز و فردو تصریح کرد: حضور متخصصان و نخبگان ما در تمام زمینه‌ها از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که باید بیش از هر زمان مورد توجه مسوولان قرار گیرد؛ چراکه این قشر جوان از جامعه انگیزه بسیار بالایی برای خدمت به کشور و کاستن از مشکلات دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش در روز دوشنبه 15 ماه جاری، از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در این جلسه خبر داد و گفت: آقای ظریف به منظور ارائه توضیحاتی درباره سفر رئیس‌ جمهور به نیویورک، مسائل منطقه، طرح صلح هرمز و تحولات یمن در این جلسه حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار