مجتهدزاده در نشست هم‌اندیشی مسئولان فرهنگی ایران و لبنان:

ملت ایران پیام مقاومت خود را به جهان صادر کرد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس پیام مقاومت خود را به جهان صادر کرد و نمونه آن را در مقاومت عظیم ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه لبنان و همچنین در مقاومت مردم غزه و یمن شاهد بودیم.
کد خبر: ۳۶۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ - 05October 2019

ملت ایران پیام مقاومت را به جهان صادر کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی فعالان فرهنگی در حوزه مقاومت و دفاع مقدس شنبه با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نجوا رعد مدیر موسسه احیاء، ذهیه سعد معاون موسسه احیاء در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: دوران دفاع مقدس ملت ما را به خودباوری رساند و توانستیم با تأسی از آن دوران شعار «ما می‌توانیم» را محقق کردیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خودکفایی در ادوات نظامی را از برکات دفاع مقدس برشمرد و گفت: درآن دوران ما حتی نمی‌توانستیم سیم خاردار که نیاز کشور برای دفاع از خود بود را وارد کنیم، ولی به برکت آن دوران الان به قدرت نظامی تبدیل شده‌ایم.

مجتهدزاده ادامه داد: در طول ۲۰۰ سال جنگ تحمیلی تنها جنگی است که با ایثار شیرزنان و دلاورمردان ما ذره‌ای از خاک کشورمان و همچنین ذره‌ای از ارزش هایمان را از دست ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس پیام مقاومت را به جهان صادر کرد و نمونه آن را در مقاومت عظیم ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه لبنان و همچنین در مقاومت مردم غزه و یمن شاهد بودیم.

مجتهدزاده به سبک زندگی شهدا اشاره کرد و ادامه داد: سبک زندگی جهادی و ایثارگرانه شهدا آنان را به بالاترین حد کمال انسان متعالی سوق داد و ما در تلاش هستیم با معرفی این الگو‌ها به نسل جوان و آیندگان مسیر درست را پیش روی آنان قرار دهیم تا بتوانند در کوران حوادث که دشمنان در جنگ نرم علیه کشور‌های اسلامی مخصوصا ایران در پیش گرفته است به سلامت عبور دهیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: در این راستا کارگاه و برنامه‌های مختلفی مانند همایش اسوه‌های صبر و مقاومت، کارگره سواد رسانه و خورشید خانه ات باش و... را برگزار کرده‌ایم.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت سبک زندگی شهدا و با هدف آموزش به نسل جوان به منظور داشتن زندگی مستحکم‌تر را به کشور لبنان پیشنهاد کرد.

مجتهدزاده یادآور شد: ما هفت هزار زن شهید داریم که هر کدام از آن‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک الگو و مدل را دارا هستند و می‌توانند به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند و به این منظور زندگینامه بعضی از آنان را در قالب کتاب به چاپ رسانده‌ایم و بعضی از آن کتاب‌ها مزین به تقریظ از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده‌اند که قابلیت ترجمه و صدور به کشور لبنان را دارند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: دشمن وقتی خود را در جنگ سخت ناتوان دید به جنگ نرم روی آورد و جوانان ما را نشانه گرفت. از این رو بر ما واجب است که با برگزاری کلاس‌های سواد رسانه جوانانمان را با توطئه‌ها و ترفند‌های دشمن آگاه سازیم و برگزاری چنین کارگاهی را به عنوان یک مدل موفق به موسسه احیاء توصیه کرد.

بر اساس این گزارش، ماحصل این دیدار انجام همکاری در راستای فعالیت‌های فرهنگی در زمینه دفاع مقدس و جبهه مقاومت است. علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این جلسه اظهار داشت که فاز اول بخش مقاومت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بزودی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها