توسط همسر شهید صورت گرفت؛

اهدای بخشی از وسایل شهید بدرالدین به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس+ تصویر

بخشی از وسایل سید مصطفی بدرالدین ملقب به «سید ذوالفقار» توسط همسرش به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا شد.
کد خبر: ۴۵۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 25May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت شهر دزفول، خانواده شهید سید مصطفی بدرالدین ملقب به «سید ذوالفقار» فرمانده بزرگ مقاومت در جنگ خونین ۱۶ روزه رژیم صهیونیستی موسوم به «عملیات خوشه‌های خشم» علیه لبنان، با حضور در موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بخشی از وسایل شهید و جانشین شهید عماد مغنیه را به موزه اهدا کردند.

در این مراسم علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس حضور داشتند.

اهدای بخشی از وسایل شهید بدرالدین به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسط همسر شهید + تصویر

جعفری در جمع خانواده شهید بدرالدین اظهار داشت: بخشی از اقلام این موزه اهدایی دوستان لبنانی ماست و قرار بود این موزه با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی افتتاح شود.

همسر شهید بدرالدین نیز در این مراسم گفت: خیلی خوشحالیم که امروز موزه دفاع مقدس را زیارت می‌کنیم. این مکان تلالو روح مقاومت است و گویی وارد فضای مقاومت شده‌ایم و آن را درک می‌کنیم. حال و هوای این موزه آنچه بر مقاومت گذشته است را برای ما یادآوری کرد. دشمنان مقاومت شب و روز در تلاش هستند که بر مقاومت پیروز شوند، ولی خواب آن را ببینند.

وی افزود: زمانی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان شروع شد آنان گمان می‌کردند پیروز هستند. قبل از اینکه تصاویر و فیلم‌های جنگ را ببینیم نمی‌دانستیم در جنوب لبنان چه اتفاقی در حال رخ دادن است، ما پیروز میدان شدیم.

همسر فرمانده شهید حزب الله با تمجید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: این موزه برای کسانی که می‌خواهند از مقاومت بدانند قابل لمس است. ان‌شاءالله به زودی این جمع با پیروزی فلسطین بر رژیم صهیونیستی به قدس برود. این شهدا خطی هستند تا مسیر پیروزی را طی کنیم و به سر منزل مقصود برسیم.

وی بیان داشت: ۲۵ سال قبل شهید مصطفی بدرالدین می‌گفت روزی بر اسرائیل پیروز خواهیم شد و امروز شاهد شکست‌های رژیم صهیونیستی هستیم. آنچه شهدای ما پیش‌بینی کردند در حال تحقق است و ماموریت ما این است که اسرائیل را از صفحه روزگار محو کنیم.

همسر شهید بدرالدین افزود: شهید بدرالدین دست‌نوشته‌های زیادی داشت که معروف‌ترین آن قصیده‌ای است که ۸۶ بند دارد و الان می‌خواهیم از آن رونمایی کنیم. از آقای جعفری مدیر موزه می‌خواهیم تجارب خود را به ما منتقل کند تا به لبنان ببریم. این اتفاق برای اینکه بتوانیم خون شهدا را حفظ کنیم مفید است و نقطه قوت و ستونی است برای درخت مقاومت. دوست داریم خط مقاومت که از ایران و لبنان شروع شده پیش برود.

وی در پایان گفت: تشکر می‌کنم از این اتفاق و استقبالی که شد. ان‌شاءالله همانطور که امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) فرمودند ۲۵ سال دیگر اسرائیل محو شود این امر محقق شود و به زودی نماز را در قدس خواهیم خواند و طبق وعده خدا پیروزی را خواهیم دید.

وی سپس از آخرین دست‌نوشته شهید مصطفی بدالدین رونمایی کرد و در توضیحاتی گفت: این دست‌نوشته ۱۰ دقیقه مانده به شهادت توسط شهید نوشته شد که مربوط به صحبت‌های شهید و برنامه‌هایی است که با شهید حاج قاسم سلیمانی در میان گذاشته است. ۱۰ دقیقه بعد از شهادت سردار سلیمانی بر بالای پیکر شهید بدرالدین حاضر می‌شود.

بخش دیگری از یادگاری‌های شهید که در این مراسم رونمایی شد شامل آخرین پاکت نامه‌ای است که شهید بدالدین از زندان برای خانواده ارسال کرد.

سپس خانواده شهید بدرالدین از بخش فلسطین سراسرنمای مقاومت بازدید کرده و از پوتین، جانماز، مهر، انگشتر، لباس و خاک محل شهادت شهید بدرالدین ـ اهدایی به سراسرنمای مقاومت و موزه شهید حاج قاسم سلیمانی ـ رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار