عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

وقایع اخیر عراق فرصت‌طلبی دشمن برای ضربه به وحدت جهان اسلام را عیان کرد

علاءالدین بروجردی گفت: باید بپذیریم که دشمن هدفی جز کم‌اثر جلوه دادن مراسم اربعین ندارد، به همین دلیل در این ایام تلاش می‌کند تا از نارضایتی عده‌ای از مردم عراق نسبت به معیشت‌شان استفاده ابزاری کرده و این مسئله را به سیاست پیوند دهد.
کد خبر: ۳۶۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ - 06October 2019

///علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه آمریکا و متحدانش وحدت و همبستگی امت اسلامی را برنمی‌تابند، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم و بزرگی که منجر به شکست توطئه‌های استکبار می‌شود، وحدت و اتحاد مسلمانان است، به همین دلیل مورد هدف قرار دادن وحدت امت اسلامی در دستور کار غربی‌ها بوده است.

این مقام مسوول افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین از برجسته‌ترین نمادهای وحدت و اتحاد مسلمانان است و هر ساله پیام اقتدار و همبستگی امت اسلامی را به جهان مخابره می‌کند؛ لذا آمریکا و صهیونیست‌ها همواره برای بر هم زدن امنیت این مراسم از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

بروجردی با بیان اینکه نقشه‌های دشمنان اسلام برای کم‌رنگ کردن عظمت مراسم پیاده‌روی اربعین همواره نقش بر آب شده است، گفت: پس از اتمام جنگ تحمیلی، مردم عراق به خوبی ثابت کردند که وحدت و همبستگی‌شان با جمهوری اسلامی ناگسستنی است و به همین دلیل همواره نسبت به سیاست‌ها و اهداف فتنه‌انگیز دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی، هوشمندانه عمل کرده‌اند. در حقیقت آن‌ها به خوبی می‌دانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود از دشمنان مشترک ایران و عراق هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها می‌کوشند تا اعتراضات مردم عراق که در استان‌های شیعه‌نشین این کشور به دلیل نارضایتی از وضعیت اقتصادی‌شان صورت گرفته را به ایران ربط دهند، تصریح کرد: تظاهرات اخیر مردم عراق با محوریت مسائل اقتصادی و‌ بیکاری بوده و بیشتر در استان‌های شیعه‌نشین اتفاق افتاده است و‌ در بخش‌های سنی‌نشین خبری از اعتراضات نبوده و این امر از یک توطئه بزرگ در آستانه اربعین حسینی حکایت می‌کند.

وی مراسم پیاده‌روی اربعین را از مهم‌ترین عوامل افزایش وحدت میان مسلمان و به ویژه مردم ایران و عراق عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که آمریکا و رژیم صهیونیستی که از دشمنان تراز اول اسلام هستند با همراهی آل سعود هدفی جز تخریب و کم اثر جلوه دادن مراسم اربعین ندارند، به همین دلیل در این ایام تلاش می‌کنند تا از نارضایتی عده‌ای از مردم عراق نسبت به معیشت‌شان استفاده ابزاری کرده و این مسئله را به سیاست پیوند دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار