سردار یزدی خبر داد؛

اشتغال 25 درصد از معتادانی که در اردوگاه زیادیان نگهداری می‌شدند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: 25 درصد از معتادان متجاهری که در اردگاه زیادیان نگهداری می‌شدند، بعد از سم‌زدایی و اقدامات روان‌شناسی توانستند مشغول به کار شوند.
کد خبر: ۳۶۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ - 05October 2019

اشتغال 25 درصد از معتادانی که در اردوگاه زیادیان نگهداری می‌شدندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، هرندی، مولوی و بازار از لوث وجود خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر اظهار داشت: امروز همه دستگاه‌ها تلاش کردند تا محله هرندی از وضعیت گذشته خارج و مدارس و مساجد احیا شود.

وی ادامه داد: در منطقه هرندی ما 15 پایگاه بسیج داریم که 9 پایگاه برای برادران و شش پایگاه نیز برای خواهران است و بسیجیان گشت‌های محله‌محوری بعد از نماز مغرب و عشاء دارند.

سردار یزدی افزود: جشن‌ها، مراسمات مذهبی و ملی توسط بسیج در این محله برگزار می‌شود و مشارکت مردم را در این مراسمات داریم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ اضافه کرد: در این محله توزیع سبد‌های کالا و لوازم‌التحریر را برای نیازمندان با توجه به آغاز ایام تحصیلی داشته‌ایم تا بتوانیم بخشی از محرومیت در این محله را رفع کنیم.

وی گفت: برای اینکه شرایط فعلی محله هرندی را بهبود ببخشیم و شرایط بهتری برای نیازمندان ایجاد کنیم، تمامی دستگاه‌های ذی‌صلاح وارد عمل شدند و نسبت به پاکسازی محله‌ها از وجود معتادان متجاهر و توزیع‌کنندگان مواد مخدر اقدام کرده‌اند.

سردار یزدی یادآور شد: 9 منطقه را در تهران شناسایی کرده‌ایم و کار‌های اطلاعاتی لازم صورت گرفته است تا نسبت به پیشگیری از توزیع مواد مخدر و هجوم معتادان متجاهر جلوگیری شود که در این خصوص نیز اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: در حال حاضر تعدادی از معتادان متجاهر در اردوگاه زیادیان نگهداری می‌شود و حدود هفت ماه از نگهداری این افراد می‌گذرد که حدود 25 درصد آن‌ها هم اکنون اشتغال دارند و علاوه بر اینکه از نظر جسمی این افراد سم‌زدایی شده‌اند کار‌های روانکاوی و روانشناسی لازم صورت گرفته و در حال حاضر 60 درصد از کسانی که در اردوگاه زیادیان سم‌زدایی شده‌اند امروز به جامعه برگشته‌اند و تعدادی از آن‌ها حتی هشت سال با خانواده‌های خود هیچ ارتباطی نداشته‌اند.

وی در خصوص اینکه چرا طرح‌های گذشته در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر با شکست همراه بود، گفت: علت آن عدم استمرار و تلاش مضاعف بود و قانون فعلی کمک می‌کند که این معتادان بعد از ترک در بازه زمانی کوتاهی دوباره به مرحله قبل خود بازگردند؛ بنابراین ما نیاز به اصلاح قانون داریم.

در ادامه، عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: در سه سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به معتادین متجاهر داشته‌اند و تأکید داشتند که این معضل و مشکل باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه ما با چالش‌های اجتماعی مواجه هستیم، تأکید کرد: باید این معتادان از سطح شهر جمع‌آوری شوند و یک فضایی برای آن‌ها ایجاد شود تا بتوانند غذایی بخورند و نسبت به درمان آن‌ها نیز اقدام شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: منطقه 12 تهران جزو قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود و نباید این منطقه با چنین شرایطی مواجه باشد و یکی از مشکلات این محله موضوع بافت فرسوده است و از شهرداری می‌خواهم که نسبت به بازسازی بافت فرسوده اقدام کند؛ چرا که بخش اعظمی از این آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود و با این کار این محله به خیابان‌های اصلی دسترسی پیدا می‌کند و ما شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار