فخاری در جمع وابستگان نظامی:

تحریم‌های نظامی موجب پیشرفت ما در حوزه پهپاد و پدافند شده است

مهندس فخاری گفت: تحریم‌ها و تهدیداتی که از سوی کشور‌های سلطه‌گر علیه ایران اسلامی اعمال شده است، موجب پیشرفت ما در حوزه‌های پهپاد و پدافند هوایی شده است.
کد خبر: ۳۶۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ - 06October 2019

تحریم‌های نظامی موجب پیشرفت ما در حوزه پهپاد و پدافند شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مهندس فخاری در جمع وابستگان نظامی کشورهای مختلف در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به تاریخچه بهره گیری جمهوری اسلامی از سامانه های پهپادی اظهار داشت: تاریخچه استفاده از پهپادها در جمهوری اسلامی ایران به دهه 80 میلادی و دوران دفاع مقدس باز می گردد. بهره گیری ساخت و طراحی سامانه های پهپادی در دهه های اخیر در ایران اسلامی با رشد چشمگیری مواجه شد و در واقع این فناوری در حال حاضر در کشور ما به بلوغ و اوج خود رسیده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت های ایران اسلامی در این رابطه در دهه اخیر به سامانه های پهپادی مراقبتی، رزمی و شناسایی پنهان کار منتهی شد، افزود: طراحی و ساخت پهپاد تاکتیکی با مداومت پروازی 10 ساعت، طراحی پهپاد استراتژیک مراقبتی مسلح با مداومت پروازی 24 ساعت و نیز طراحی و ساخت پهپادهای پنهانکار از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه است.

مهندس فخاری در خصوص نمایشگاه شکار کرکس‌ها گفت: این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس که سالروز تجاوز رژیم بعث صدام به خاک جمهوری اسلامی ایران است برای عموم مردم ایران برپا شده است؛ پهپادهای ارائه شده در این نمایشگاه بخشی از پهپادهای غنیمتی از کشورهای آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس است که در این چند روز به نمایش عموم درآمده است.

وی افزود: این پهپادها در بازه وزنی ۱.۵ کیلوگرم تا 15 هزارکیلوگرم ارائه شده و از نمونه‌های موتور الکترونیکی، موتورهای پیستونی تا موتورهای جت در ارتفاع های پروازی 300 تا 60 هزار پا را در بر می گیرد.  در این نمایشگاه از به روزترین پهپادهای جاسوسی پنهانکار تا بلند پروازترین پهپاد جهان ارائه شده است. تحریم های نظامی موجب پیشرفت ما در حوزه پهپاد و پدافند شده است. این نمایشگاه بیانگر دشمنی مستکبرین جهان بخصوص آمریکا با ملت ایران است و در عین حال نشانگر هزینه های بالایی است که آنها در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران پرداخت کرده اند.

فخاری با اشاره به اینک ایران اسلامی تهدیدات پیش رو را به یک فرصت مبدل کرده است، گفت: فضای تحریمی و تهدیدی که کشورهای سلطه گر علیه کشور ما ایجاد کرده اند، موجب شده است که جمهوری اسلامی ایران تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و پیشرفت های خود را در حوزه پهپاد، پدافند هوایی و جنگ الکترونیک به ثبت برساند و به میزانی از قدرت و اقتدار برسد که برای کشور در برابر تهدیدات ایجاد بازدارندگی کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار