از سوی شورای عالی اداری؛

نظام‌نامه «مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد» اصلاح شد

شورای‌ عالی اداری «نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد» را اصلاح کرد.
کد خبر: ۳۶۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ - 07October 2019

نظام‌نامه «مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد» اصلاح شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شورای‌ عالی اداری در جلسه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و بهره‌گیری بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و توانایی‌های سازمان‌ها و انجمن‌های مردم نهاد، اجتماع‌محور و خیران، «نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد» را اصلاح کرد.

مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به عنوان دبیرخانه ساماندهی و مدیریت تلفن‌های سه رقمی و چهار رقمی و سامانه‌های پاسخگویی کشور، موظف است همه ساله با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی  و همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به تعیین و بروزرسانی فرآیندها و استانداردهای لازم در حوزه پاسخگویی به مردم و یکپارچه‌سازی خدمات ارتباطات مردمی در کشور اقدام نماید.

هم‌چنین به منظور جلوگیری از موازی‌کاری، ارتقای خدمت‌رسانی مؤثر به گروهای نیازمند و ایجاد هماهنگی و یکسان‌سازی بانک‌های اطلاعاتی مورد استفاده، کارگروهی متشکل از نمایندگان مرکز و دستگاه‌های حمایتی ذی‌ربط (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی کشور) با مسئولیت مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

براساس این مصوبه، بالاترین مقام دستگاه اجرایی، مسئول پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های مردمی موضوع این نظام‌نامه، در بازه زمانی تعیین شده از سوی مرکز است.

در صورت عدم پاسخگویی و وجود تعارض، مرکز موظف است نسبت به تشکیل جلسات حل مسئله با حضور نماینده دستگاه اجرایی مربوط و سایر دستگاه‌ها (حسب مورد) اقدام نماید. در صورت تعلل و استنکاف از اجرای تصمیم متخذه، موارد تخلف توسط مرکز به مراجع ذی‌صلاح از جمله هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری جهت رسیدگی، اعلام و پیگیری می‌شود.

دفاتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری‌ها نیز موظفند نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه ارتباطات مردمی را که هر ساله در قالب شاخص‌های عمومی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ می‌شود در سامانه نظام جامع مدیریت عملکرد مستقر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وارد نمایند.

شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه نظام‌نامه ارتباطات مردمی، به پیشنهاد مرکز و تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، به صورت سالانه در بخشنامه شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد، تعیین و ابلاغ می‌شود.

رئیس جمهور این مصوبه را در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۹۸ برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها