یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«اربعین حسینی» بزرگ‌ترین مانور وحدت جهان اسلام

پیاده‌روی اربعین اوج نمایش یکپارچه مسلمانان جهان در مقابله با استکبار و کشورهای مزدور است، دشمنان دوست ندارند که اخبار این گردهمایی عظیم حسینی به خوبی به جهان مخابره شود؛ چون می‌ترسند وحدت مسلمانان جهان ذیل شعار «لبیک یا حسین» آنان را متزلزل و نابود کند.
کد خبر: ۳۶۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ - 08October 2019

«اربعین حسینی» بزرگترین مانور وحدت مسلمانان جهان در مقابل استکبارگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ دوستداران سیدالشهدا این روزها با شور حسینی مهیای حضور در موسم اربعین حسینی هستند تا مکتب کربلا را دوباره جهانی کنند.

امسال در مقایسه با سال‌های گذشته سیل خروشان مشتاقان اربعین حسینی گسترش یافته و تا امروز بیش از دو میلیون نفر عازم عراق شده‌اند.

این کشور در حالی آماده میهمان نوازی از زائران حسینی از اقصی نقاط جهان است که در چند روز گذشته در برخی از شهرهای آن تظاهراتی شکل گرفت که گفته می‌شود علت آن مشکلات معیشتی و اقتصادی بوده است.

این تظاهرات دستاویزی برای برخی کشورهای معلوم‌الحال از جمله آمریکا و انگلیس شد تا با موج سواری بر روی آن به منافع شومشان دست پیدا کرده و با فتنه انگیزی و تفرقه افکنی روابط  دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق را سرد کنند.

این اتقاق نشان دهنده این است که حماسه بزرگ اربعین حسینی امروز به یک قدرت نرم مسلمانان برای انسجام وحدت اسلامی و زنده نگه داشتن اسلام تبدیل شده است که در سایه آن روابط تهران و بغداد می‌تواند بیش از گذشته تقویت شود.

این حماسه بزرگ حتی می‌تواند یک دیپلماسی برای تحقق اهداف سیاست خارجی شود، چراکه این دو کشور دارای اشتراک‌های مختلفی برای همکاری هستند و می‌توانند حول محبت اهل بیت (ع) راهکارهایی را برای مقابله با فتنه انگیزی دشمنان اسلام ارائه کنند.

امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه جایگاهی تاثیرگذار دارد و بدون آن هیچ تحولی در منطقه رخ نمی‌دهد، چراکه ایران ضامن صلح و امنیت منطقه است و عراق با حضورش در جبهه مقاومت در کنار ایران با راهبرد مقابله با تروریسم توانسته وحدت و یکپارچگی منسجمی را به نمایش بگذارد.

اشتراک اهداف این دو کشور نقش مهمی در پیشرفت اهداف سیاست خارجی تهران _بغداد برای رسیدن به منافع ملی دارد که نقطه عطف آن راهپیمایی اربعین حسینی برای نشان دادن اتحاد، برادری و انسجام دو کشور است.

حضور جمعیت میلیونی جهان با شعار «الحسین یجمعنا» نشان دهنده این است که دیپلماسی وحدت اسلامی می تواند میان مردم مسلمان سایر کشورها از جمله یمن،لبنان، پاکستان، بحرین، هند و شیعیان آفریقا، اروپا و آسیا هم‌افزایی ایجاد کند و دیدار بیش از هزار و 200 موکبدار و خادمان حسینی با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نشانه دوستی دو دولت و ملت است.

این گردهمایی بزرگ آنقدر مهم هست که امام خامنه‌ای در حساب کاربری توئیتر گفتند: «ایران و عراق دو ملتی هستند که تن‌ها و دل‌ها و جانهایشان به وسیله ایمان بِه الله و محبّت به اهل‌بیت و حسین‌بن‌علی متصل به یکدیگرند؛ روزبه‌روز هم این اتصال زیاد خواهد شد. دشمنان سعی بر تفرقه دارند امّا نتوانسته اند و توطئه‌ آنان اثری نخواهد کرد.»

پیاده روی اربعین اوج نمایش یکپارچه مسلمانان جهان در مقابله با استکبار و کشورهای مزدور است، دشمنان دوست ندارند این گردهمایی عظیم حسینی به خوبی در جهان مخابره شود چون می‌ترسند وحدت مسلمانان جهان ذیل شعار «لبیک یا حسین» آنان را متزلزل و نابود کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار