در جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل عنوان شد؛

برگزاری «اشکواره حسینی» و مراسم اربعین «از حرم تا حرم» در آمل

حجت الاسلام «سید جلیل مرتضوی» از برگزاری مراسم اربعین از حرم تا حرم که از حرم امامزاده ابراهیم (ع) به سمت حرم امامزاده عبدالله (ع) خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ - 07October 2019

برگزاری «اشکواره حسینی» و مراسم اربعین «از حرم تا حرم» در آملبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سیدجلیل مرتضوی» امام جمعه آمل در جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به برگزاری مراسم اربعین از حرم تا حرم که از حرم امامزاده ابراهیم (ع) به سمت حرم امامزاده عبدالله (ع) چند سالی است با استقبال خوب مردم برپا می‌شود، اظهار داشت: جهت برگزاری این مراسم همه دستگاه‌های ذیربط همچون گذشته وظایف خود را باید انجام دهند و برپایی موکب در چندین نقطه از مسیر و تهیه غذا برای پذیرایی روز اربعین طبق تعهداتی و وظایفی که برعهده دستگاه‌های ذیربط است در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: اشکواره حسینی مانند سال‌های گذشته در شهرستان آمل برگزار خواهد شد و همکاری مسئولین ذیربط را می‌طلبد تا بتوانیم این برنامه هم به خوبی و به نحو احسن اجرا شود.

امام جمعه آمل از برپایی نماز جماعت در 120 مدرسه با حضور امام جماعت خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری اداره آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات برای برپایی نماز جماعت در مدارس بتوانیم با تشکیل مجمع خیرین نماز، گام مثبتی در این راستا برداریم.

وی در خصوص اجرای گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: عدالت و مبارزه با فساد، عدالت در عرصه فرهنگی و ... از جمله مواردی است که مورد توجه مقام معظم رهبری است و همه ما باید به آن عمل کنیم.

مرتضوی با عنوان این که این عدالت ایجاب می‌کند که ما حریم نگهدار باشیم و حرمت خون شهداء را داشته باشیم و به خواسته های آنان عمل کنیم، متذکر شد: باتوجه به بیان بخش‌هایی از گام دوم انقلاب اسلامی در رابطه با مباحث فرهنگی، اجتماعی و  اقتصادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیر موضوعات مطرح شده هستند و بر تمامی امور واقفند و سرلوحه همه آنها مشکلات مردم است که باید به دست تمامی کسانی که در رأس امور هستند، حل شود.

«سید جعفر رسولی» فرماندار آمل نیز درباره برگزاری همایش از حرم تا حرم آمل که چندسالی است که با همت امام جمعه محترم و مسئولین دستگاه های اجرایی انجام می‌شود، گفت: این همایش فرصت خوبی است تا مردمی که نتوانستند در مراسم اربعین در کربلا حضور یابند در این همایش حضور یابند و ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در طول مسیر راهپیمایی از حرم تا حرم نشان دهند.

وی در رابطه اشکواره حسینی بیان کرد: در شهرستان برنامه‌های خوبی در زمینه مراسمات مذهبی برگزار شده و در حال برگزاری است و اینگونه برنامه‌ها فقط نباید پیشنهاد باشد بلکه باید مدیریت شود و در رابطه با نحوه برگزاری آن برنامه‌ها به خوبی انجام شود و نتیجه کار باید معین و مشخص باشد و با توجه به کارگروه‌هایی که در رابطه با موضوع برپایی مراسمات مذهبی داریم، امیدواریم متصدیان برگزاری اشکواره حسینی طبق چارچوب وقانون عمل کنند.

فرماندار آمل در خصوص حجاب و مبارزه با بدحجابی عنوان کرد: همه دستگاه‌های متولی باید با برنامه پیش بروند و طبق قانون عمل کنند و برخورد نامناسب با افراد بدحجاب موجب بروز مشکلات در سطح جامعه می‌شود.

فرماندار آمل گفت: عملکرد بعضی از افراد جامعه موجب می‌شود که عملکرد 40 ساله نظام زیر سوال برود به همین دلیل همه ما مسئولیم و باید با افرادی که هنجارشکن هستند و به قانون عمل نمی‌کنند به صورت جدی برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار