همتی در حاشیه جلسه هیات دولت:

ادغام بانک‌های نیروهای مسلح تا آذر نهایی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی در مورد ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح گفت: این امر روند خوبی دارد تا پایان آذر سال جاری باید ادغام بانک‌ها نهایی شود.
کد خبر: ۳۶۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ - 09October 2019

ادغام بانک های نیروهای مسلح تا آذرماه نهایی می شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بانک‌ها اظهار داشت: بانک‌ها مشکلات زیادی دارند و بر اساس مصوبه‌ای که از شورای هماهنگی سران قرار گرفتیم در مورد ناترازی برخی از موسسات مالی و اعتباری اقدام کردیم.

وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم موسسات غیر مجاز ایجاد شود، برخی موسسات مجاز است اما دچارمشکل ناترازی هستند که آن‌ها را تحت کنترل و هدایت گرفتیم تا مشکلات‌شان افزایش نیابد و حل شود.

همتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد عدم بازگشت ارز صادرکنندگان به کشور گفت: یکی از دلایل ایجاد بازار ارز روان، بازگشت ارز صادرکنندگان به کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در شش ماهه سال جاری، ۱۹ میلیارد دلار ارز برای واردات اختصاص یافته است، اظهار داشت: ابزار بازگرداندن ارز صادراتی به کشور، اول مالیات بر ارزش افزوده است. دوم اینکه اگر به دلایلی که برای ما قابل قبول نیست ارز صادراتی به کشور باز نگردد، حتماً به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

همتی در مورد ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح گفت: این امر روند خوبی دارد تا پایان آذر باید ادغام بانک‌ها نهایی شود، مراحل ادغام به تدریج طی شده است و در حال حاضر بخش عمده سهام آن‌ها توسط بانک سپه تملک شده است و بخش کوچکی مانده است. علاوه بر این دارایی‌های این بانک‌ها ارزش‌گذاری شده‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار