عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی اثرگذارتر خواهد بود

ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به عدم‌تعهدپذیری غربی‌ها نسبت به توافق بین‌المللی برجام گفت: گام چهارم ما در کاهش تعهدات برجامی نسبت به گام‌های قبلی اثرگذارتر خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 11October 2019

گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی اثرگذار خواهد بودابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه مذاکره با دولتمردان آمریکایی تحت هیچ شرایطی تحقق پیدا نخواهد کرد، اظهار داشت: دولتمردان این کشور خواهان این هستند که پیش از برداشتن تحریم‌ها با ما وارد مذاکره شوند؛ لذا زیاده‌خواهی و منفعت‌طلبی از صفات برجسته مقامات این کشور است که تحت هیچ شرایطی توسط جمهوری اسلامی اجابت نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها تهدید و تحریم را به عنوان ابزاری در جهت برآورده شدن خواسته‌هایشان در نظر گرفته‌اند، افزود: مقاومت و ایستادگی مردم ما، تفاوت کشورهای خودفروخته در مقایسه با کشورهای مستقل و مقتدر را در جوامع بین‌المللی عیان کرده است؛ لذا چه اروپا نسبت به تعهدات برجامی اقدام کند و چه به بدعهدی‌هایش در این زمینه ادامه دهد، گفت‌وگویی با آمریکا صورت نخواهد گرفت.

حسن‌بیگی گفت: یکی از اهداف طرف‌های اروپایی عضو برجام از عدم اجرای تعهداتشان در این توافق، وادار کردن مقامات جمهوری اسلامی به مذاکره با آمریکاست؛ لذا اروپایی‌ها باید بدانند که تلاششان در این خصوص بی‌ثمر است و بهتر است که از حاشیه‌پردازی‌ها فاصله بگیرند و فارغ از سیاست‌ها و اهداف آمریکا، تکلیفشان را در برجام مشخص کنند.

حسن‌بیگی با توجه به اینکه هیچ آبی از اروپایی‌ها در برجام گرم نخواهد شد، گفت: گام چهارم کاهش تعهدات ما در برجام بیش از گام‌های قبلی اثرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار