تیراندازی نظامیان صهیونیست به یک جوان و فراخوان تظاهرات در کرانه باختری

منابع فلسطینی از تیراندازی نظامیان صهیونیست به یک جوان فلسطینی و زخمی شدن او در گذرگاه نظامی «برطعه» واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.
کد خبر: ۳۶۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ - 11October 2019

تیراندازی نظامیان صهیونیست به یک جوان و فراخوان تظاهرات در کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع پزشکی فلسطینی گفتند که «بسام کمیل» (۲۵ ساله) امروز (جمعه) در نزدیکی گذرگاه برطعه در جنوب غربی جنین واقع در شمال کرانه باختری هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و زخمی شد.

تیم امدادرسانی این جوان را به بیمارستان شهید «خلیل سلیمان» منتقل کردند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، تیراندازی به این جوان فلسطینی در حالی صورت گفت که در چند روز اخیر تیراندازی به سمت جوانان فلسطینی در نزدیکی دیوار نژادپرستانه حایل شدت گرفته و طی یک هفته گذشته چهار نفر از شهروندان فلسطینی به این شیوه هدف تیراندازی از سوی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و زخمی شده‌اند.

فراخوان تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری

گروه‌های ملی و اسلامی در استان رام‌الله و البیره خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات امروز جمعه در تعدادی از استان‌های کرانه باختری از جمله قدس، نوار غزه و مناطق اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شدند.

هدف از برگزاری این تظاهرات همبستگی با اسرا به خصوص شش اسیری که از ۷۲ روز قبل دست به اعتصاب زده‌اند از جمله «طارق قعدان»، عنوان شده است.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است که این تظاهرات بیانگر ایستادگی ملت فلسطین در کنار اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر است که از شرایط بد زندان و شکنجه رنج می‌برند.

از سوی دیگر کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره در غزه، مردم این منطقه را به برگزاری تظاهرات این هفته با عنوان «جمعه کودکان شهید» دعوت کرد.

کمیته مذکور در فراخوان خود آورده است که برگزاری این تظاهرات برای اعلام وفاداری به کودکان فلسطینی قربانی اشغالگری و سکوت بین‌المللی از جمله شهید محمد الدره، فارس عوده فارس السرساوی، یاسر ابوالنجا و محمد ابوخضیر، برگزار می‌شود تا یادآور جنایت‌ اشغالگران علیه کودکان فلسطینی که به کشته شدن صدها شهید و زخمی شدن تعدادی دیگر از کودکان منجر شده است، باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار