عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تفرقه میان مردم ایران و عراق مهم‌ترین هدف غربی‌هاست

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه‌اندازی میان دو ملت ایران و عراق هستند، گفت: غربی‌ها باید بدانند که نمی‌توانند در وحدت و همبستگی میان ایران و عراق خللی ایجاد کنند؛ چراکه دو ملت ایران و عراق بارها در طول تاریخ، همبستگی و یگانگی خود را به اثبات رسانده‌اند.
کد خبر: ۳۶۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵ - 13October 2019

///حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را عامل مهمی در ترویج نهضت امام حسین (ع) و تحکیم وحدت میان امت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در این برهه از زمان که غربی‌ها با وحدت و اتحاد مسلمانان بیگانه هستند، اربعین نقش بسیار مهمی در حفظ و ارتقای همبستگی مسلمانان دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه باید دنیا را با منطق امام حسین (ع) آشنا کنیم، افزود: بصیرت‌افزایی باید در پیاده‌روی اربعین به‌ عنوان اولویت هیات‌های انقلابی دنبال شود، در حقیقت حماسه اربعین بهترین فرصت برای توسعه جریان مهدویت، پاسخ‌گویی به شبهات و تقویت وحدت جهان اسلام است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تضعیف اراده مردم برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: غربی‌ها به خوبی می‌دانند که زوال قدرتشان و خاتمه زورگویی‌هایشان در گرو وحدت و همبستگی امت اسلامی است؛ ضمن آگاهی از این که پیاده‌روی اربعین می‌تواند وحدت مسلمانان را دوچندان کند، آنها برای کم رنگ کردن این حماسه عظیم سخت تلاش می‌کنند اما راه به جایی نخواهند برد.

وی با توجه به نارضایتی برخی از مردم عراق نسبت به وضعیت اقتصادی‌شان گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود به واسطه این نارضایتی‌ها که صرفا ریشه در وضعیت معیشت مردم عراق داشت، وارد میدان شدند تا ذهن مردم این کشور را مشوش کرده تا از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی جلوگیری کنند؛ لذا دشمنان در تلاش هستند تا راهپیمایی اربعین را کمرنگ کنند، اما موفق نخواهند شد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه دشمنان درصدد هستند تا اربعین حسینی و حرکت عظیم مردم در این راهپیمایی عظیم را تحت‌الشعاع قرار دهند، تصریح کرد: با وجود تمام اقدامات دشمنان قرآن و اسلام، شاهد حضور گسترده مسلمانان از ادیان مختلف در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هستیم؛ همین مسئله علاوه بر اینکه نقشه‌های غربی‌ها را باطل کرده منجر به تشدید خشم آن‌ها از امت اسلامی نیز شده است که همین مسئله نشان از پیروزی امت اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه‌اندازی میان دو ملت ایران و عراق هستند، گفت: غربی‌ها باید بدانند که نمی‌توانند در وحدت و همبستگی میان ایران و عراق خللی ایجاد کنند؛ چراکه دو ملت ایران و عراق بارها در طول تاریخ، همبستگی و یگانگی خود را به اثبات رسانده‌اند.

وی با اشاره به میهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی از زائران ایرانی ادامه داد: فداکاری‌ها و مهمان‌نوازی‌های ملت عراق در راهپمیایی عظیم اربعین حسینی، مقاومت و ایستادگی آن‌ها در مبارزه با داعش در کنار صاحب‌نظران ایرانی گواه بر وحدت و انسجام این دو ملت است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها