فیضی:

توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت یک تصمیم شجاعانه است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت یک تصمیم شجاعانه است، گفت: ارتقای کیفیت و رضایت مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران یک اصل است.
کد خبر: ۳۶۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ - 15October 2019

توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت یک تصمیم شجاعانه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، روز گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ خبر داد.

وی گفته بود که اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت است؛ بدین ترتیب تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال و تولید سه نوع پراید نیز در ماه‌های آینده متوقف خواهد شد.

در همین خصوص، محمد فیضی نماینده اردبیل در مجلس دهم گفت: من شخصاً با این تصمیم وزیر صمت موافقم، زیرا ارتقای کیفیت و رضایت مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران یک اصل است.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد انتقادات زیادی از سوی مردم در خصوص تولید برخی خودروها بودیم و خیلی از افراد معتقد بودند تولید پراید باید متوقف شود، زیرا سرنشین‌ها هنگام استفاده از این خودرو از امنیت لازم برخوردار نیستند. متاسفانه هر ساله شاهد این هستیم که برخی هم‌وطنانمان به‌خاطر نبود کیفیت و امنیت خودروها جان خود را از دست می‌دهند یا دچار نقص عضو می‌شوند.

فیضی تصریح کرد: تصمیمات بزرگ، شجاعت می‌خواهد. بالاخره برخی خودروها سال‌ها تولید شده و علیرغم اینکه بازار هم دارند، اما باید جلوی تولید آن‌ها گرفته شود. خیلی وقت‌ها ما می‌دانیم یک مسیری نادرست است ولی چون جلوگیری از ادامه آن مسیر هزینه دارد نمی‌توانیم خیلی راحت به موضوع ورود پیدا کنیم. از این‌رو توقف تولید چهار خودرو کم‌کیفیت در آینده نزدیک، یک خبر خوشایند برای جامعه بود.

وی در پایان گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس دهم نشان دادند که بر روی صنعت خودرو حساس هستند و از این‌رو دیدید که طرح ساماندهی صنعت خودرو را با جدیت در مجلس دنبال کردند. حال امیدوارم با دقت نظر وزیر صمت و رویکرد جدیدی که در هر دو خودروسازی کشور بوقوع پیوسته، شاهد رشد و بالندگی این صنعت باشیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار