ظریف:

حمله به نفت‌کش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه حمله به نفت‌کش ایرانی «سابیتی» اقدامی دولتی بوده، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است.
کد خبر: ۳۶۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ - 15October 2019

حمله به نفت‌کش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره حمله به نفتکش ایرانی «سابیتی» در نزدیکی بندر جده عربستان، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی ما، حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه البته بررسی‌ها هنوز در حال انجام است و تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد، تصریح کرد: حمله به نفت‌کش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره پایان مهلت چهارماهه FATF به ایران نیز اظهار داشت: برای اجلاس آینده FATF اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است.  البته گروه ویژه اقدام مالی در دوره گذشته مصوبه‌ای داشته است؛  وزارت امور خارجه حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرد تا حداقل ضرر به کشور وارد شود.

ظریف همچنین در واکنش به شایعاتی در مورد سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات متحده عربی به ایران خاطرنشان کرد: درباره این ادعا تحقیق کرده‌ام و چنین خبری صحت ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار