عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکا مسبب تمام تنش‌های غرب آسیا/ با همه کینه‌توزی‌ها، اربعین به کنگره‌ای جهانی تبدیل شده است

علی‌محمد شاعری گفت: به کوری چشم بدخواهان اسلام، مسلمانان هر ساله راه‌پیمایی اربعین را مقتدرانه‌تر از قبل انجام می‌دهند و این نشان می‌دهد که هجمه‌ها و تهاجم‌ فرهنگی دشمنان هیچ خللی در اراده مسلمانان وارد نکرده و در حقیقت به حرکتی عظیم و جهانی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۶۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵ - 16October 2019

آمریکا مسبب تمام تنش‌های غرب آسیا/ با همه کینه‌توزی‌ها، اربعین به کنگره‌ای جهانی تبدیل شده استعلی‌‌محمد شاعری عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به نارضایتی غربی‌ها از حضور گسترده زائران پیاده‌روی عظیم اربعین اظهار داشت: این همایش بزرگ معنوی نماد وحدت، مقاومت و عامل گسترش فرهنگ تشیع است. در حقیقت یکپارچگی و وحدت ملت ایران و عراق در برپایی راهپیمایی اربعین، توطئه‌های اخیر آمریکا و عربستان سعودی را خنثی کرده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه هرچه اتحاد امت اسلامی افزایش پیدا کند، قدرت دشمنان اسلام رو به افول خواهد رفت، افزود: پیاده‌روی اربعین یکی از فرصت‌های ارزشمند و مغتنمی است که می‌تواند در تحکیم وحدت و انسجام امت اسلامی نقش غیرقابل انکاری ایفا کند، لذا باید این ایام را قدر بدانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده شیعیان در پیاده‌روی اربعین باعث شده تا دیگر مذاهب امت اسلامی و ادیان مختلف نیز به حضور در این مراسم بزرگ معنوی ترغیب شوند، از این‌رو مشاهده می‌کنیم که هر سال پیاده‌روی اربعین منجر به نزدیکی مذاهب امت اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد انحراف در جریان راهپیمایی عظیم اربعین تصریح کرد: عده‌ای پیاده‌روی اربعین حسینی را زیر سوال می‌برند و می‌گویند چرا باید چنین مراسمی‌ برگزار شود؛ باید در پاسخ گفت که مردم در جهان فستیوال‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کنند که برخی از آن‌ها ممکن است عجیب هم باشد اما برای خودشان حقی را در برگزاری آن فستیوال و جشنواره قائل هستند، ما نیز خود را دارای حقی برای برگزاری چنین مراسمی‌ که از قداست هم برخوردار است، می‌دانیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها همبستگی امت اسلامی و پایبندی آن‌ها به اعتقادات مذهبی و ارزشی را بر نمی‌تابند،‌ گفت: به کوری چشم بدخواهان اسلام، مسلمانان هر ساله راه‌پیمایی اربعین را مقتدرانه‌تر از قبل انجام می‌دهند و این نشان می‌دهد که هجمه‌ها و تهاجم‌ فرهنگی دشمنان هیچ خللی در اراده مسلمانان وارد نکرده و در حقیقت به حرکتی عظیم و جهانی تبدیل شده است.

شاعری با اشاره به تحرکات اخیر در کشور عراق مبنی بر نارضایتی مردم این کشور نسبت به وضعیت اقتصادی‌شان گفت: عدم حضور در راهپیمایی اربعین خواسته مهم و اصلی دشمنان است و درصدد هستند تا به طرق مختلف این حرکت بزرگ ارزشی را مورد هدف قرار دهند؛ اینکه بگویند در این شرایط حضور در راهپیمایی اربعین صلاح نیست، اشتباه است و مصلحت همین است که پیاده‌روی اربعین تداوم داشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فتنه‌انگیز تمام جریانات و مسبب اصلی تمام گرفتاری‌های منطقه آمریکاست، گفت: امروز جهان، قدرت شیعه را می‌شناسد و زمینه تقریب و صلح میان شیعیان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها