داوودی:

دستگیری «زم» انفجار اطلاعاتی سپاه در جهان بود

تحلیلگر مسائل رسانه با بیان اینکه اقدام اخیر سپاه تنها دستگیری روح‌الله زم نبود و سوار شدن بر جریان عظیم یک شبکه بود، گفت: بازتاب دستگیری زم انفجار اطلاعاتی رسانه‌ای را در فضای خارج از ایران رقم زد.
کد خبر: ۳۶۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ - 15October 2019

دستگیری «زم» انفجار اطلاعاتی سپاه در جهان بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علیرضا داوودی تحلیلگر مسائل رسانه در مصاحبه با رادیو «گفتگو» پوشش رسانه‌ای دستگیری روح الله زم در رسانه‌های بیگانه را توصیف‌ناپذیر دانست و اظهار داشت: این مسئله در صدر تمام کانون‌های دفاعی و تهاجمی قرار گرفت.

وی یادآور شد: از سال ۹۶ که در یکی از استان‌ها اتفاقی رخ داد، آمد نیوز به عنوان یک کانال وارد عمل شد. یک کانال تلگرامی به لحاظ وسعت جغرافیایی وسعت بالایی ندارد، اما آمدنیوز مدیریت ایجاد بحران را در ایران در قالب اجتماعی و با بهانه اقتصادی به یک فضای ضد امنیتی تبدیل کرد.

داوودی افزود: کانال آمدنیوز به تنهایی نمی‌توانست به بحران زایی دست بزند؛ مگر اینکه سرویس‌های امنیتی و در بعد بسیار وسیع‌تر توسط ترکیه، امریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار می‌گرفت و لذا همگرایی عجیب و وسیعی از سرویس‌های اطلاعاتی در اختیار داشت.

وی ادامه داد: سرویس‌های اطلاعاتی بدون هماهنگی در داخل یک کشور قادر به ایجاد بر هم ریختگی نیستند؛ لذا کلونی‌های تشکیلاتی در کشور ایجاد کردند تا به موقع آن را فعال کنند.

داوودی خاطرنشان کرد: آمدنیوز بیش از ۲۴۰ هزار رکورد پیام برای هر پست دریافت می‌کرد؛ خاصه در تلگرامی که دو سوم ارتباطات مردم ایران را مدیریت می‌کرد و به بحرانی تبدیل شد که به واسطه فضای مجازی براحتی در حوزه عملیات در فضای واقعی وارد عمل شد.

وی ادامه داد: وقتی آمد نیوز را بستند، صدای مردم را ایجاد کردند که قدرت شبکه سازی بالایی در کشور داشت؛ همچنین روح اله زم خود به خود این قابلیت‌ها را نداشت و سپاه امروز تنها به دستگیری روح اله زم نپرداخته؛ بلکه شبکه گسترده‌ای را دستگیر کرده و روی آن سوار شده است.

داوودی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر همه این سیستم فائق آمد؛ به همین دلیل بازتاب دستگیری زم انفجار اطلاعاتی رسانه‌ای را در فضای خارج از ایران رقم زد.

وی افزود: روح اله زم درست است که فردی بزرگ نیست، اما در این شبکه کاری بسیار مهم را انجام داد؛ همچنین اطلاعات او منقضی می‌شود و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که سرویس اطلاعاتی فرانسه این مهره را سوزانده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها