رایزنی ولید المعلم با نماینده سازمان ملل در امور سوریه

وزیر خارجه سوریه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره موضوعات گوناگون به ویژه حمله ترکیه به شمال شرق این کشور رایزنی کرد.
کد خبر: ۳۶۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ - 16October 2019

رایزنی ولید المعلم با نماینده سازمان ملل در امور سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه با «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز دیدار کرد.

در این دیدار، همه مسائل و اقدامات مربوط به فراهم‌سازی مقدمات نخستین نشست کمیته قانون اساسی بحث و بررسی شد؛ نشستی که قرار است که در پایان ماه جاری میلادی برگزار شود.

در این نشست، طرفین بر اهمیت هماهنگی مداوم برای تضمین موفقیت فعالیت این کمیته و برداشتن موانع احتمالی موجود بر سر آن تأکید کردند.

طرفین همچنین تأکید کردند که فعالیت این کمیته، تحت مالکیت سوریه است و مردم سوریه باید بدون هیچ گونه مداخله خارجی، هدایت آن را بر عهده داشته باشند.

در این نشست همچنین بر لزوم پایبندی به اصول و اقدامات کاری مورد توافق تأکید شد تا باعث پیشبرد فعالیت این کمیته باشد، به گونه‌ای هدف مورد نظر محقق شود.

المعلم و پدرسون در این دیدار تحولات اخیر شمال شرق سوریه و تأثیر احتمالی و جدی آن بر فعالیت کمیته قانون اساسی و روند سیاسی را بررسی کردند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به ادامه مبارزه این کشور با گروههای تروریستی و نیروهایی که به حاکمیت و استقلال آن تجاوز کردند، گفت: حمایت از ملت سوریه، فقط وظیفه حکومت و ارتش سوریه است.

وی با بیان اینکه رفتار خصمانه ترکیه به روشنی، نشانگر اهداف توسعه‌طلبانه این کشور در خاک سوریه است، این رفتار را غیر قابل توجیه دانست.

المعلم تاکید کرد که رفتار ترکیه تهدید جدی برای فعالیت کمیته قانون اساسی و روند سیاسی است و باعث می‌شود که مدت زمان بحران سوریه طولانی شود.

وزیر خارجه سوریه بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید و اعلام کرد که سوریه مصمم است با ابزارهای قانونی با تجاوز ترکیه مقابله کند.

پدرسون نیز المعلم را در جریان نتایج دیدارها و تماس‌های اخیر خود درباره بحران سوریه و همچنین آغاز به کار کمیته قانون اساسی قرار داد.

وی اعلام کرد که سازمان ملل و دبیر کل این سازمان نگران تحولات شمال شرق سوریه و تبعات انسانی ناشی از آن است و خواستار توقف فوری جنگ و اقداماتی که جان غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می دهد و حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آنرا از بین می برد و تلاش های سیاسی را به خطر می اندازد، است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار