مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ درباره سوریه را محکوم کرد

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای رسماً تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه همزمان با عملیات ترکیه در شمال شرق آن کشور را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۶۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ - 16October 2019

مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ درباره سوریه را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت قاطع آرا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که رسماً تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره سوریه را محکوم می‌کند.

طبق نوشته پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا این قطعنامه با ۳۵۴ رأی موافق و ۶۰ رأی مخالف به تصویب رسید.

این قطعنامه با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر عدم جلوگیری از عملیات ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه را محکوم می‌کند. 

این قطعنامه، از دولت ترکیه می‌خواهد به عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه خاتمه دهد، از آمریکا می‌خواهد از شبه‌نظامیان کرد در سوریه حمایت کند و خواستار آن است که کاخ سفید طرحی روشن و ویژه برای شکست دائمی داعش ارائه کند.

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می‌کند.

بر اساس توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه آغاز کرده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند. شبه‌نظامیان کرد در سوریه تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار