عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«اربعین» مقدمه وحدت جهانی/ قدرتی فراتر از قدرت امت اسلامی نیست

قاسم ساعدی با بیان اینکه شکست نظام سلطه در گرو افزایش و تحکیم وحدت میان امت اسلامی است، گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین بهترین فرصت برای پویایی وحدت و اتحاد میان مسلمانان است.
کد خبر: ۳۶۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 18October 2019

///قاسم ساعدی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی مظهر تداوم بیداری اسلامی، کمک به آزادی قدس شریف و نجات امت اسلامی در مقابل برنامه‌ها و اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی نظام سلطه است، اظهار داشت: در حقیقت هیچ نهضتی در طول تاریخ بشریت مانند نهضت امام حسین (ع) قلب‌ها را منقلب نکرده و روح عزت و آزادگی را در بشر ندمیده است؛ لذا مصداق بارز این حقیقت را می‌توانیم در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی مشاهده کرد.

ساعدی با توجه به اینکه قیام و حماسه امام حسین (ع) برای اصلاح دین امت از کجی و انحراف زمانه بود، افزود: شهادت حضرت اباعبدالله در اوج مظلومیت اتفاق افتاد و به همین دلیل طبیعی است که بزرگداشت مراسم شهادت آن حضرت با دیگر ائمه متفاوت باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی علاوه بر اینکه حامل پیام سیاسی برای زنده نگه‌داشتن قیام حسینی و به رخ کشیدن عظمت پیروان اهل‌ بیت (ع) در تداوم راه نهضت عاشورایی دارد، نقش غیرقابل انکاری در تداوم بیداری اسلامی، کمک به آزادی قدس شریف و نجات امت اسلامی در مقابل برنامه‌ها و اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی نظام سلطه باشد؛‌چراکه تحقق این مسائل مهم در گرو افزایش و تحکیم وحدت میان مسلمان است که در اربعین شکل می‌گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ویژگی‌های پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را مهم دانست و گفت: نخستین ویژگی این همایش بزرگ، خودجوش و مردمی بودن آن است که هیچ نهاد و سازمانی عهده‌دار آن نیست و خود مردم عاشقانه در این مسیر هم خدمات رایگان می‌دهند و هم به این صفوف می‌پیوندند و همین امر موجب تجلی بسیاری از مظاهر دینی و انسانی بین برادران ایمانی نسبت به یکدیگر شده است.

این مقام مسوول حضور گسترده زائران اربعین حسینی را موجب نگرانی و وحشت دشمنان قرآن و اسلام عنوان کرد و گفت: در این برهه از زمان که جنایت‌های زیادی در خاورمیانه و جهان اسلام توسط جبهه استکبار در حال وقوع است 20 تا 30 میلیون انسان فداکار و ایثارگر از سراسر جهان با شرکت در اجتماع عظیم اربعین توانسته‌اند در برابر استکبار بایستند و مقاومت کنند؛ لذا در چنین شرایط سخت و دشواری که دشمنان اسلام برای مسلمانان رقم زدند، پیاده‌روی میلیونی اربعین عزت، عظمت، قوت و قدرت غیر قابل توصیف و وصف ناپذیری را برای دنیای اسلام به ارمغان می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی عظیم اربعین به نقطه اشتراک امت اسلامی تبدیل شده است، گفت: بر اساس تجربه سال‌های گذشته راهپیمایی اربعین یک اجتماع مختص شیعیان نیست، بلکه اهل سنت و پیروان مذاهب دیگر از جمله مسیحیان، یهودیان و زرتشتی‌ها نیز در این راهپیمایی شرکت کرده و عشق و ارادت خالصانه خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه آثار حضور در راهپیمایی عظیم و معنوی اربعین باید در زندگی ما تجلی و تداوم داشته باشد، تصریح کرد: در حقیقت باید رفتارمان به گونه‌ای باشد که نه تنها در میان مسلمانان بلکه در جوامع بین المللی نیز الگوسازی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین نماد از خودگذشتگی و وحدت امت اسلامی است، گفت: عشق و محبت میان زائران امام حسین (ع) از طرف میهمانان و میزبانان باعث ایجاد بستری عظیم بین ملت‌های منطقه است که در نتیجه باعث وحدت و ایثار میان امت اسلامی و مقدمه وحدت جهانی خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها