ساعدی مطرح کرد؛

خودکفایی در صنایع در گرو ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی معتقد است با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، خودکفایی در صنایع غیرممکن نیست.
کد خبر: ۳۶۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ - 17October 2019

خودکفایی در صنایع در گرو ارائه تسهیلات ارزان‌قیمتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم در خصوص روند داخلی‌سازی صنایع گفت: اگر بیانات و توصیه‌های مقام معظم توسط مدیران به مرحله اجرا دربیاید مطمئناً اثرات مثبت آن در اقتصاد و خودکفایی دیده خواهد شد.

وی افزود: داخلی‌سازی صنایع یکی از بحث‌های مهم و اهداف اصلی کشور است، مخصوصاً که تحریم‌های اقتصادی کار را بر روند اقتصادی ما پیچیده کرد. همان‌طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت گفتند که نهضت ساخت داخل حلال بسیاری از مشکلات صنعتی کشورمان است، من هم معتقدم اگر این مسیر با مدیریت دقیق دنبال شود به‌زودی شاهد اقتصادی پویا خواهیم بود.

این نماینده استان خوزستان تصریح کرد: اشتغال‌زایی یک وظیفه سنگین و همیشگی برای دولت است، یعنی دولت‌ها باید پاسخ دهند که در این رابطه چه کارهایی کردند و چه تعداد از افراد جامعه به‌واسطه این تلاش‌ها بر سر کار قرار گرفتند. بدون تردید داخلی‌سازی صنایع یک فرصت بزرگ برای ایجاد شغل در کشور است و شک ندارم اگر تعامل و همدلی در هر سه قوه صورت بگیرد خواهیم دید که تحریم‌ها نه تنها اقتصاد ما را فلج نمی‌کند، بلکه برکاتی را هم برای کشور به ارمغان خواهد آورد، زیرا زمانی تلاش‌ها بیشتر می‌شود که شرایط سخت‌تر شود و من این اجبار را یک توفیق برای کشور و ملت می‌دانم.

ساعدی اظهار داشت: خودکفایی در صنایع و به تبع آن اشتغال‌زایی نیازمند تغییر رویکردهاست. به‌طور مثال تا زمانی که تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان داده نشود نباید انتظار پیشرفت در این حوزه را داشت. از طرفی، زمان برای تولیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید آن‌ها مدت‌ها در انتظار گرفتن وام باشند. پس ضرورت دارد که سیستم بانکی کشور در این دوران حساس شرایطی را مهیا کند که چرخ‌های اقتصادی کشور سریع‌تر از همیشه به گردش دربیایند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: یکی از موضوعات مهمی که در تولید کالای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت است. اگر کالا کیفیت مطلوبی نداشته باشد نمی‌توانیم بگوییم مسیر خودکفایی را درست پیمودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اخباری که ما داریم لیست واردات اقلامی که متوجه وزارت صمت است به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و امکان ساخت بیش از 70 قطعه خودرو به‌وجود آمده که مطمئناً این تلاش‌ها منجر به کاهش ارزبری و رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار