امام جمعه خاش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جهان بشریت به نهضت تاریخی امام حسین افتخار می‌کند

حجت‌الاسلام دهقان گفت: نهضت و حرکت تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین به عنوان سیدالشهدای دشت کربلا تا ابد جاویدان بوده و جهان بشریت به آن افتخار می‌کند.
کد خبر: ۳۶۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ - 18October 2019

مردم خاش در اربعین شهادت حضرت ابی عبدالله (ع) به سوگواری و عزاداری پرداختندحجت‌الاسلام «غلامرضا دهقان» امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: اقشار مختلف مردم این شهرستان در اربعین شهادت حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در صحرای کربلا مراسم سوگواری و عزاداری برپا کردند.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان بیان کرد: شیفتگان و علاقمندان به خاندان اهل بیت و رسالت به صورت خودجوش در مراسم اربعین حسینی حضوری پرشور پیدا کردند و عشق و ارادت خالصانه خود را به خاندان رسالت و نبوت نشان دادند.

حجت الاسلام دهقان افزود: قیام و نهضت و حرکت تاریخی حضرت ابی عبدالله الحسین به عنوان سیدالشهدای دشت کربلا تا ابد جاویدان بوده و جهان بشریت به آن افتخار می کند.

امام جمعه خاش ادامه داد: در کربلای سال 61 هجری ظلم و ستم بزرگی به خاندان پیامبر اسلام وارد شد و بهترین فرزندان رسول الله (ص) به دست پلیدترین افراد جهان مظلومانه به شهادت رسیدند و تاریخ این جنایت بزرگ را فراموش نمی کند.

وی اظهار داشت: امام بزرگوار در عاشورای 61 هجری به مقابله با ظلم و ستم و بی عدالتی حاکمی فاسد و ستمگر و منحرف از دین برخاستند و شجاعانه در صحنه مبارزه آمدند تا بتوانند از ارزشهای ناب اسلامی صیانت کنند و هم اینک بعد از گذشت قرن ها شاهد جاودانگی آن قیام تاریخی و جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی ایشان هستیم.

امام جمعه خاش گفت: حضرت ابی عبدالله با نثار جان خویش و فرزندان و خانواده به دنیا نشان داد که برای حفظ و احیای دین و بر افراشته نگهداشتن پرچم اسلام و توحید اهدای جان و مال و فرزندان و قطعه قطعه شدن بهترین و نیکوترین عمل است.

وی افزود: ادامه دادن راه و سیرت بزرگان دین و اجرای دستورات الهی کلید سعادت و رسیدن به جنت است.

مردم خاش با اجرای برنامه های متنوع عزاداری و سخنرانی و مداحی و پخت غذاهای نذری مراسم اربعین حسینی را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار