مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور عنوان کرد؛

تدوین نقش نیروهای مسلح در دانشنامه جامع دفاع مقدس همدان

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: یکی از ضرورت‌های تدوین دانشنامه جامع دفاع مقدس همدان استفاده از اسناد و مدارک نیروهای مسلح استان و نقش آنها در سال‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۶۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ - 20October 2019

تدوین نقش آفرینی نیروهای مسلح در دانشنامه جامع دفاع مقدس استان همدان/// این تیتره یا متن!!!!؟/// پاراگراف اول افزود  نمیزنند// عکس کشیده شده///

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا تکلو» مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور امروز در حاشیه نشست آسیب شناسی همکاری نیروهای مسلح استان همدان در تدوین دانشنامه جامع استان که با حضور نمایندگان نیروی‌های هوایی، زمینی، انتظامی و سپاه استان و نمایندگان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به میزبانی نیروی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های تدوین دانشنامه جامع دفاع مقدس استان همدان استفاده از اسناد و مدارک نیروهای مسلح استان و نقش آفرین آنها در سال‌های دفاع مقدس است.

تکلو افزود: با توجه به قوانین داخلی نیروهای مسلح و محرمانه بودن برخی اسناد و مدارک، مشکلاتی در شناسایی، فهرست نویسی و دیجیتال سازی این اسناد وجود داشت که در همین راستا جلسه تخصصی با نمایندگان نیروهای نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد: در این جلسه قوانین و مقررات مربوطه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و راهکارهای اجرایی برای استفاده از این منابع در دانشنامه اتخاذ شد.

تکلو به همکاری خوب نیروهای مسلح استان همدان در تدوین دانشنامه اشاره کرد و افزود: البته تاکنون برخی از نیروها از جمله نیروی هوایی و سپاه پاسداران استان در این زمینه همکاری داشته و اسنادی را برای دیجیتال سازی و استفاده در دانشنامه به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تحویل داده‌اند.

وی عنوان کرد: سایر نیروها از جمله نیروی انتظامی نیز از روحیه همکاری بالایی برخوردار بوده و امیدواریم به زودی موانع پیش رو برای توسعه همکاری و انتقال اسناد و مدارک مرتفع شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد: استان همدان به عنوان دروازه ورود به غرب کشور و پشتیبانی از استان های غربی در سال‌های دفاع مقدس، نقش کلیدی و حیاتی داشته و نیروی هوایی به مرکزیت پایگاه هوایی شهید نوژه، نیروی زمینی ارتش به مرکزیت پادگان شهید قهرمان، نیروی انتظامی با عنوان ژاندارمری وقت در حوزه های مختلف تامین امنیت شهرها و حفاظت از مرزها به عنوان اولین نیرویی درگیر شده با نیروهای بعثی و همچنین سپاه پاسداران در قالب تیپ ۳۲ انصارالحسین و ساماندهی نیروهای داوطلب مردمی ایفای نقش کرده‌اند که باید اسناد و مدارک آن در قالب‌های مختلف در دانشنامه جامع دفاع مقدس استان گنجانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار