«کلمه‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک» منتشر شد

کتاب نیستان در راستای انتشار کتاب‌هایی با موضوع راه و رسم و مهارت‌های زندگی، برای ارتقای سطح زندگی امروز و فردای کودکان داستان «کلمه‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک» را منتشر کرد.
کد خبر: ۳۶۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ - 20October 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، راه‌های بی‌شماری برای آموزش و معرفی راه و رسم زندگی به کودکان وجود دارد. در حقیقت، طی دهه‌های گذشته، پس از مشخص شدن اهمیت این موضوع و تأثیر آن بر کیفیت زندگی نسل جدید، افراد زیادی در گوشه و کنار دنیا مسیرهای متفاوتی را امتحان کرده‌اند. کتاب «کلمه‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک» یکی از آثارجذاب و با شکل و شمایل جدید در کشور ما به‌حساب می‌آید چون برخلاف روال معمول، با استفاده از ابزار طنز و غافلگیری مخاطب کودک را هیجان‌زده کرده و تا پایان کتاب با خود به همراه می‌برد.

ایده‌ی اصلی اثر، معرفی واژه‌های مهم، به راحتی می‌توانست به تولید کتابی خسته کننده منجر شود ولی پدیدآورندگان با استفاده از داستانی تصویری و جالب که کودک باید خودش به تنهایی و بدون کمک بزرگترها به استنباط آن بپردازد، فضایی خاص را ایجاد کرده‌اند.

کل کتاب گویی در گفتگویی دوستانه با فردی بزرگتر اتفاق می‌افتد. کسی که قبلاً چند کلمه‌ی بزرگ را بلد شده و می‌خواهد تا مخاطب هم از آنها استفاده کند. اما داستان اصلی پیش از شروع متن کتاب و از صفحه‌ی عنوان شروع شده. جایی که شخصیت‌های متعدد و بامزه با ویژگی‌های ظاهری و رفتاری منحصر به فرد، حروف جدا از هم عنوان اثر را همراه آورده‌اند.

آشنایی با این شش کودک از رنگ‌ها و نژادهای متفاوت و در سنین مختلف که فرزندان خانواده هستند با شلوغی‌هایی همراه است که باعث می‌شود مخاطب حس خوشایند زندگی درهمریخته‌ی آنان را در اینسوی متن احساس کند.

کتاب «کلمه‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک» در همراهی خارق‌العاده میان متن و تصویر پیش می‌رود. نویسنده با جملات ساده‌ای مخاطب کودک را به خواندن دعوت می‌کند. لحن جمله‌ها به نحویست که گویی رو در روی نویسنده نشسته‌ایم تا او تجربه‌هایش را بگوید. اما در اصل این تصاویر هستند که داستان‌های بامزه‌ی خود را از تجربیات غبطه‌برانگیز قهرمانان روایت می‌کنند و لبخند را بر چهره‌ی مخاطب می‌نشانند.

در هر دو صفحه‌ی رو به رو، مفهوم واحدی مثل حریم شخصی، همکاری، پشتکار و عشق عنوان شده و کلمه‌های مرتبطی نیز بیان می‌شوند. البته، کودک در کنار شادی برخی تجربه‌ها یا موقعیت‌ها با مفاهیمی مثل مجازات و محدودیت هم اشنا می‌شود و می‌بیند که این موضوعات صرفاً در زندگی شخصی او رخ نمی‌دهند و همه‌جایی هستند.
متن با سه کلمه‌ی بزرگ و دوست داشتنی تمام می‌شود: خانواده، احترام و عشق که با حضور فرزندخوانده‌ی رنگین پوست دیگری در خانواده و آلبوم عکس‌های جالب آنها همراه است.

کتاب «کلمه‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک» توسط جیمی لی کورتیس نوشته و به دست لورا کورنل تصویرسازی شده. ترجمه‌ی روان و مناسب سواد کودکان دبستانی نیز همچون اثر مشترک سابق این دو هنرمند – آیا زندگی یک مسابقه است؟ - توسط خانم سمیرا کمالی انجام گرفته.

کتاب نیستان سعی دارد تا با انتشار کتاب‌هایی با موضوع راه و رسم و مهارتهای زندگی، برای ارتقای سطح زندگی امروز و فردای کودکان در کنار خانواده‌های گرامی باشد. این کتاب در 40 صفحه باقیمت 33 هزار تومان درقطع خشتی منتشر شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها