اکرمی:

حال و هوای اربعین را به زندگی روزانه ببریم

یک مدرس حوزه گفت: بذل مال و جانی که آغازگر آن برای احیاء دین اباعبدالله است، هیچ وقت از ذهن و خاطر خودمان دور نکنیم. حال و هوای اربعین را با خودمان حفظ کنیم و به زندگی روزانه ببریم.
کد خبر: ۳۶۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ - 21October 2019

حال و هوای اربعین را به زندگی روزانه ببریمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید مجتبی اکرمی در برنامه رادیویی (تحلیل و بررسی اهمیت جایگاه راهپیمایی اربعین در وحدت مسلمانان جهان) اظهار داشت: از قدیم سیاست تفرقه‌بیانداز و حکومت کن، مورد علاقه دولت‌های استعماری بوده است و در طول تاریخ این سیاست را با روش‌ها و شکل‌های مختلف براساس ابزار موجود زمانه به کار گرفتند. به طوری که در برخی برهه‌ها وقتی تاریخی را ورق می‌زنیم شناسایی دست‌های تفرقه‌افکن هم کار آسانی نبوده که از چه روش‌ها و شگردهای خاصی استفاده می‌کردند تا سیاست‌هایشان را پیاده کنند.

وی افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این توفیق را هم جوانان و هم بزرگ‌ترها داشتند که به واسطه روبه‌رو شدن با این توطئه‌ها و شناسایی آن از پختگی و رشد خوبی نسبت به این موضوع برخوردار هستیم. برای همین مدت‌ها قبل از این‌که حادثه عظیم اربعین آغاز شود، علاقه‌مندان و عاشقان امام حسین (ع) و حرکت جهانی زیارت اربعین شروع به یادآوری و تذکر دادن به هم می‌کنند. لذا این استفاده صحیح از ابزارها و امکاناتی است که چه بسا برای تفرقه تهیه دیدند، اما ما از آن برای حرکت توحیدی خودمان استفاده می‌کنیم.

این مدرس حوزه ادامه داد: آن اتفاقی که از طرف خدای متعال باید بیفتد، یعنی آن برکتی که خدا باید به این حرکت‌ بدهد، از طرف خدا خودش رانشان می‌دهد که اگر چشم بینایی داشته باشیم، این اعجاز را از طرف خدا می‌بینیم، اما آنچه به عنوان علاقه‌مندان سیدالشهداء به عهده ماست، براساس آنچه که در زیارت اربعین امام را زیارت می‌کنیم، این بذل مال و جانی که آغازگر آن برای احیاء دین اباعبدالله دادند، هیچ وقت از ذهن و خاطر خودمان دور نکنیم. حال و هوای این‌که هر کس هر چه دارد، برای پذیرایی از زائر حسین به میدان بیاورد و ما این حال و هوا را با خودمان حفظ کنیم و به زندگی روزانه ببریم.

اکرمی به رادیو گفت‌وگو گفت: برای مثال اگر همسر ما عاشق امام حسین (ع) است به عشق امام برخی از کمبودهای زندگی را نادیده بگیریم. با این روش شاید بتوانیم خودمان را به لحاظ فردی به امام حسین (ع) نزدیک‌تر کنیم و این اخلاص، بی‌ریایی و پاکی در مسیر و توجه به اهداف امام از قیام و کلمات نورانی‌، آن احساس سنخیت و قرابتی که ما با سیدالشهدا داریم و با فرزند گران‌قدرش، امام زمان این احساس قرابت و سنخیت را از دست ندهیم و پیام را برای خودمان حذف کنیم.

وی افزود: وقتی ایمان و عمل صالح را توانستیم در وجود خودمان متجلی و اسلام را در زندگی خودمان پیاده کنیم، این برکت از طرف خدا تضمین شده و وعده داده شده است. از طرفی امام خمینی (ره) فرمودند محرم و صفر را زنده نگه دارید که این محرم و سفر اسلام را زنده نگه داشته است، لذا ما بر این باور هستیم اگر قیام سیدالشهدا نبود، با آن توطئه‌هایی که بنی‌امیه چیده بودند، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند. زیرا قیام سیدالشهداء مردم خفته سال ۶۱ هجری را بیدار کرد.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: ما قیام‌های متعددی بعد از قیام اباعبدالله تا از بین رفتن بنی‌امیه داشتیم، اگر به همین ترتیب تاریخ را دنبال کنید، امام فرهنگی را در عالم بشریت باقی گذاشتند مبنی بر این‌که در برابر ظلم نباید سکوت کرد. به همین دلیل استقلال‌طلبان عالم با این‌که در پی فرار از استعمار و استثمار هستند، از امام حسین (ع) درس عزت و آزادگی می‌گیرند. این ظرفیت و زمینه‌ای است که سیدالشهداء و پس از ایشان، کاروان اسراء به سرپرستی امام زین‌العابدین و زینب (س) برای ما به عنوان میراث بر جای گذاشتند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار