نمایندگان ملت از تاثیر بزرگترین اجتماع بشری به دفاع‌پرس می‌گویند؛

اربعین حسینی نماد عزت، اقتدار و وحدت‌آفرینی در جوامع اسلامی است

به اعتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن اقتدار و انسجام امت اسلامی، احیای عاشورا، اسلام ناب محمدی (ص)، نماد عزت، اقتدار و حرکت وحدت‌آفرین در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۳۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ - 22October 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضور گسترده آحاد امت اسلامی در راه‌پیمایی اربعین عظیم حسینی نشان می‌دهد یک تشنگی عمومی نسبت به صلح جهانی با استفاده از الگو گرفتن از آموزه‌های حسینی در جریان است که همگی را به دنبال حق و حقیقت سوق داده است. از این رو بزرگترین اجتماع بشری در اربعین حسینی، مردم جهان را برای تحقق آینده‌ای روشن بسیج و آماده می‌کند به گونه‌ای که نیروها را آماده‌تر، افکار را بیدارتر، آمادگی­‌ها را فزون‌­تر، انقلاب­‌ها را سریع­‌تر، عشق­‌ها را آتشین­‌تر و راه را برای رسیدن به یک جامعه انسانی به معنی واقعی کلمه در سایه ظهور حضرت مهدی (عج) به عنوان یک عقیده زیر بنایی هموارتر می‌سازد. در این راستا دفاع‌پرس در خصوص تاثیر راه‌پیمایی اربعین حسینی و نقش آن در نزدیکی ملت‌های  مسلمان، با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفت‌و‌گو نشسته است که در ادامه می‌خوانید:

در این میان حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را عامل مهمی در ترویج نهضت امام حسین (ع) و تحکیم وحدت میان امت اسلامی می‌داند و معتقد است در این برهه از زمان که غربی‌ها با وحدت و اتحاد مسلمانان بیگانه هستند، اربعین نقش بسیار مهمی در حفظ و ارتقای همبستگی مسلمانان دارد.

////

این نماینده خانه ملت، آشنایی هرچه بیشتر و بهتر دنیا با امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را ضروری و عامل مهمی در شکست تمام توطئه‌های غرب می‌داند و می‌گوید: بصیرت‌افزایی باید در پیاده‌روی اربعین به‌ عنوان اولویت هیات‌های انقلابی دنبال شود، در حقیقت حماسه اربعین بهترین فرصت برای توسعه جریان مهدویت، پاسخ‌گویی به شبهات و تقویت وحدت جهان اسلام است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تلاش‌های دشمنان برای تضعیف اراده مردم برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی طی سال‌های اخیر را غیرقابل انکار دانسته و تاکید می‌کند غربی‌ها به خوبی می‌دانند که زوال قدرتشان و خاتمه زورگویی‌هایشان در گرو وحدت و همبستگی امت اسلامی است؛ ضمن آگاهی از این که پیاده‌روی اربعین می‌تواند وحدت مسلمانان را دوچندان کند، آنها برای کم رنگ کردن این حماسه عظیم سخت تلاش می‌کنند اما راه به جایی نخواهند برد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه مورد هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای ارزشی و مذهبی امت اسلامی را مهم‌ترین برنامه و هدف استکبار عنوان کرده و می‌گوید: با وجود تمام اقدامات دشمنان قرآن و اسلام، شاهد حضور گسترده مسلمانان از ادیان مختلف در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هستیم؛ همین مسئله علاوه بر اینکه نقشه‌های غربی‌ها را باطل کرده منجر به تشدید خشم آن‌ها از امت اسلامی نیز شده است که همین مسئله نشان از پیروزی امت اسلامی دارد.

////

اربعین حسینی به عامل عزت و اقتدار شیعه تبدیل شده است

علی‌اکبر کریمی دیگر عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین را دارای اجر و پاداش بی‌شمار الهی دانسته و اذعان دارد که امروز پیاده‌روی اربعین علاوه بر اینکه پیام آزادگی را به جهانیان ارسال می‌کند به عامل عزت و اقتدار شیعه تبدیل شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن اقتدار و انسجام امت اسلامی است، یادآور می‌شود که حضور زائران در اربعین حسینی (ع) در راستای احیای عاشورا، قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) انجام می‌شود و استقبال ملت مسلمان ایران و جهان از این همایش بزرگ نشان از عمق نفوذ مکتب حسینی در جهان دارد.

از نظر کریمی اربعین حسینی نماد عزت، اقتدار و یک حرکت وحدت‌آفرین در جامعه اسلامی است و او معتقد است این حرکت عظیم باید نشان دهد که اسلام و مسلمانان در اتحاد، اتفاق و نهایت قدرت قرار دارند، هدف اساسی دشمن همین افتراق و دشمنی در میان جامعه اسلامی برای تضعیف امت اسلام است.

////

بصیرت ملت ایران و عراق مانع اثربخشی تفرقه‌افکنی دشمنان شد

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مولفه در تضعیف قدرت و زوال دشمنان قرآن و اسلام را در وحدت مسلمانان می‌داند و می‌گوید که در طول سال غربی‌ها برای از بین بردن وحدت امت اسلامی تلاش و مبالغ گزافی هزینه می‌کنند، اما به برکت اربعین حسینی تمام توطئه‌های آنها خنثی می‌شود؛ چراکه نهضت عاشورا امت اسلامی را حول محور امام حسین (ع) دور هم جمع می‌کند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، هوشمندی مسلمانان و به خصوص مردم ایران و عراق را عامل بازدارنده‌ای در تحقق اهداف غربی‌ها مبنی بر مخدوش کردن وحدت و انسجام امت اسلامی دانسته و معقتد است که ملت ایران و عراق در قضایای اخیر در عراق هوشمندانه عمل کردند و با بصیرت، توطئه دشمن را در نطفه خفه کردند و اجازه ندادند دشمن به اهداف خباثت‌آمیز و تفرقه‌افکن خود برسد.

////

آمریکا مسبب تمام تنش‌های غرب آسیا/ با همه کینه‌توزی‌ها، اربعین به کنگره‌ای جهانی تبدیل شده است

علی‌‌محمد شاعری عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، نارضایتی غربی‌ها از حضور گسترده زائران پیاده‌روی عظیم اربعین را عیان توصیف کرد و گفت که این همایش بزرگ معنوی نماد وحدت، مقاومت و عامل گسترش فرهنگ تشیع است. در حقیقت یکپارچگی و وحدت ملت ایران و عراق در برپایی راهپیمایی اربعین، توطئه‌های اخیر آمریکا و عربستان سعودی را خنثی کرده است.

این مقام مسوول پیاده‌روی اربعین را یکی از فرصت‌های ارزشمند و مغتنمی در تحکیم وحدت و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: حضور گسترده شیعیان در پیاده‌روی اربعین باعث شده تا دیگر مذاهب امت اسلامی و ادیان مختلف نیز به حضور در این مراسم بزرگ معنوی ترغیب شوند، از این‌رو مشاهده می‌کنیم که هر سال پیاده‌روی اربعین منجر به نزدیکی مذاهب امت اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد انحراف در جریان راهپیمایی عظیم اربعین تصریح کرد: عده‌ای پیاده‌روی اربعین حسینی را زیر سوال می‌برند و می‌گویند چرا باید چنین مراسمی‌ برگزار شود؛ باید در پاسخ گفت که مردم در جهان فستیوال‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کنند که برخی از آن‌ها ممکن است عجیب هم باشد اما برای خودشان حقی را در برگزاری آن فستیوال و جشنواره قائل هستند، ما نیز خود را دارای حقی برای برگزاری چنین مراسمی‌ که از قداست هم برخوردار است، می‌دانیم.

////

«اربعین» مقدمه وحدت جهانی/ قدرتی فراتر از قدرت امت اسلامی نیست

قاسم ساعدی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی مظهر تداوم بیداری اسلامی، کمک به آزادی قدس شریف و نجات امت اسلامی در مقابل برنامه‌ها و اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی نظام سلطه است، گفت که هیچ نهضتی در طول تاریخ بشریت مانند نهضت امام حسین (ع) قلب‌ها را منقلب نکرده و روح عزت و آزادگی را در بشر ندمیده است؛ لذا مصداق بارز این حقیقت را می‌توانیم در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی مشاهده کرد.

ساعدی با توجه به اینکه قیام و حماسه امام حسین (ع) برای اصلاح دین امت از کجی و انحراف زمانه بود، افزود: شهادت حضرت اباعبدالله در اوج مظلومیت اتفاق افتاد و به همین دلیل طبیعی است که بزرگداشت مراسم شهادت آن حضرت با دیگر ائمه متفاوت باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی علاوه بر اینکه حامل پیام سیاسی برای زنده نگه‌داشتن قیام حسینی و به رخ کشیدن عظمت پیروان اهل‌ بیت (ع) در تداوم راه نهضت عاشورایی دارد، نقش غیرقابل انکاری در تداوم بیداری اسلامی، کمک به آزادی قدس شریف و نجات امت اسلامی در مقابل برنامه‌ها و اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی نظام سلطه باشد؛‌چراکه تحقق این مسائل مهم در گرو افزایش و تحکیم وحدت میان مسلمان است که در اربعین شکل می‌گیرد.

////

تجزیه کشور‌های اسلامی هدف بزرگ غربی‌ها/ راه‌پیمایی اربعین حسینی خنثی‌کننده تمام نقشه‌های استکبار جهانی است

«عباس گودرزی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی اذعان دارد اینکه هرساله باشکوه‌تر از سال قبل، مسلمانان و حتی زائرانی از کشورهای غیراسلامی در این همایش بزرگ شرکت می‌کنند، نشانگر آن است که بیداری اسلامی در جهان اسلام رو به رشد و توسعه است و همین افزایش وحدت میان امت اسلامی باعث می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور زوال استکبار جهانی را شاهد باشیم.

وی با توجه به این نکته که هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند مانع از حضور زائران اربعین حسینی شود، متذکر شد که راهپیمایی عظیم اربعین مورد توجه تمام محبان اهل بیت (ع) و به خصوص دوستداران اباعبدالله (ع) قرار گرفته و این مسئله نشان می‌دهد که اهداف مقدس حضرت اباعبدالله (ع) به الگوی رفتاری و کرداری مردمانی از کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی تبدیل شده است.

گودرزی، آزادی‌خواهی، مبارزه با ظلم و ستم را از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی میداند که امام حسین (ع) با آن‌ها انسان‌ها را جذب خود کرده است و در این خصوص میگوید که دشمنان برای ناامن جلوه دادن کشور عراق به منظور کم رنگ کردن حضور پرشور زائران اربعین از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند؛ اما این نکته که هرچه غربی‌ها برای ممانعت از حضور زائران کربلا برنامه‌ریزی و توطئه‌افکنی کنند، حضور مردم پرشکوه‌تر می‌شود، غیرقابل انکار است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها