عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فتنه‌انگیزی در منطقه به نفع عربستان نخواهد بود

هادی شوشتری گفت: در پی حوادث اخیر منطقه مشخص شد که دل بستن برخی کشور‌های منطقه به آمریکا و حمایت‌های آن کار درستی نیست و این حمایت‌ها هیچ جایگاهی برای تامین امنیت منطقه ندارد و کشور‌های منطقه باید از طریق گفتگو و تفاهم با هم مشکلات را حل کنند تا امنیت در منطقه برقرار شود.
کد خبر: ۳۶۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴ - 23October 2019

////هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان اظهار داشت: هدف عمده از این سفر گفتمان و تعامل سازنده به منظور کاهش تنش در منطقه است؛ چراکه از بدو ظهور انقلاب اسلامی همواره به سایر کشورها و به خصوص کشورهای همسایه اعلام کرده‌ایم که ما آمادگی هرگونه مذاکره با آنها در چارچوب موازین و قوانین داخلی کشورمان را داریم.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان سعودی بعد از مرگ ملک عبدالله سیاست غلطی در قبال ایران در پیش گرفتند، افزود: این سیاست‌ها منجر به ایجاد تنش در منطقه و خلل در روابط دو کشور شد؛ هدف از آمادگی دستگاه دیپلماسی از سفر به عربستان تنش‌زدایی و فراهم کردن زمینه تعامل و همکاری میان ایران و عربستان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هیات حاکمه عربستان رفتار معقول‌تری از خود نشان دهد و برای حل مشکلات منطقه آمادگی داشته باشد دولت ایران هم مانند همیشه دارای موضع‌گیری عقلانی و منطقی خواهد بود.

شوشتری با تاکید بر اینکه اعتماد و وابستگی کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای عربی به غربی‌ها چیزی جز خسران برایشان به بار نمی‌آورد، گفت: در پی حوادث اخیر منطقه مشخص شد که دل بستن برخی کشورهای منطقه به آمریکا و حمایت‌های آن کار درستی نیست و این حمایت‌ها هیچ جایگاهی برای تامین امنیت منطقه ندارد و کشورهای منطقه باید از طریق گفت‌وگو و تفاهم با هم مشکلات را حل کنند تا امنیت در منطقه برقرار شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها