مدیرکل پدافندغیرعامل استان مازندران خبر داد؛

اجرای بیش از یک هزار برنامه در هفته پدافندغیرعامل در مازندران

«حسین منفردی» از اجرای بیش از یک هزار برنامه در هفته پدافندغیرعامل در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ - 23October 2019

اجرای بیش از 1000 برنامه در هفته پدافندغیرعامل در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین منفردی» مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با بیان اینکه در جامعه بشری بدون رسانه و خبرنگار و زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی زندگی و حاکمیت مقدور نیست، اظهار داشت: یکی الزامات ضروری حاکمیت، داشتن رسانه قوی و حاکمیت‌محور است.

وی هفته پدافند غیرعامل را از هشتم تا چهاردهم آبان اعلام کرد و افزود: برنامه‌های این هفته با شعار «پدافندغیرعامل، مقاومت و بازداندگی با رونق تولید» در استان برگزار خواهد شد.

منفردی از اجرای بیش از یک هزار برنامه در این هفته خبر داد و گفت: این آمار نسبت به گذشته به لحاظ کمی و کیفی حدود 48 درصد افزایش داشت.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته با اجرای 116 پروژه و اعتباری بالغ بر 360 میلیارد ریال توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم.

وی در ادامه از برگزاری همایش تجلیل از فعالان پدافند غیرعامل استان در سالن هلال احمر خبر داد و گفت: در این همایش بر اساس ارزیابی عملکرد رسانه‌ای، از خبرنگاران  فعال در طی سال گذشته نیز تقدیر خواهد شد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان مازندران ادامه داد: پدافندغیرعامل یکی از ضروری‌ترین الزامات زندگی فردی، اجتماعی و حاکمیت ما در منطقه به شمار می‌آید.

منفردی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه پدافند غیرعامل، اظهار کرد: بحث آموزش در استان مورد توجه قرار گرفت و در این راستا با اجرای بیش از 212 دوره در سراسر استان، تعداد 78 هزار نفر اعم از دستگاه‌های اجرایی، مردم، مهندسین و نقش آفرینان پدافندغیرعامل آموزش دیدند و در این زمینه توانستیم رتبه دوم را در کشور کسب کنیم.

این مسئول همچنین در ادامه با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر بکارگیری ظرفیت جوانان در پیشبرد اهداف نظام تأکید کردند، تصریح کرد: پدافند غیرعامل در این راستا نیز طرح مشاوران جوان پدافندغیرعامل را به صورت پایلوت در 4 شهرستان محمودآباد، میاندورود، عباس‌آباد و قائمشهر به اجرا در آورده است و در این زمینه توانستیم رتبه اول را در کشور کسب کنیم.

وی از تنظیم سند ۴۰ ساله متناسب با بیانیه دوم انقلاب برای مازندران خبر داد و گفت: سند چشم انداز ۴۰ ساله در هفت محور برای استان تدوین شده است و اعتبارات باید براساس آن تنظیم شود.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری پدافندغیرعامل استان مازندران در همه ابعاد فعالیتی، گفت: همچنین مازندران به عنوان دومین استان طرح جامع را در شهرهای ساری، بابل، تا حدود 30 درصد اجرایی کرده‌است و شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار نیر در حال ارزیابی هستند.

منفردی از برگزاری دومین همایش cip با حضور چندین وزیر و مدیران کشوری در مازندران خبر داد و گفت: این همایش به میزبانی دانشگاه مازندران در تاریخ 28 و 29 آبان برگزار خواهد شد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان مازندران در پایان از اجرای طرح پدافندغیرعامل در بند نوشهر در این هفته خبر داد و با بیان اینکه این اداره کل بالغ بر 70 میلیارد ریال برای وارد کردن 11 دستگاه شتاب نگار در استان هزینه کرده است، گفت: قرار است این دستگاه‌ها در سه مکان با فاصله 100 کیلومتر نصب شود که وقوع زلزله را در ده ثانیه هشدار می‌دهد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار