روسیه از آمریکا خواست به اشغال «التنف» سوریه پایان دهد

روسیه از آمریکا خواسته است تا به اشغال منطقه التنف در جنوب سوریه پایان دهد و نیروهایش را از این منطقه خارج کند.
کد خبر: ۳۶۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 23October 2019

روسیه از آمریکا خواست به اشغال التنف سوریه پایان دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، از آمریکا خواست تا به اشغال منطقه «التنف» در استان حمص سوریه پایان دهد.

در همین ارتباط نیز «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفته است که تعدادی از نظامیان آمریکایی به صورت غیرقانونی در پایگاه التنف مستقر شده‌اند و مسیر دسترسی مرزی عراق و سوریه را مسدود کرده‌اند. ما از آن‌ها می‌خواهیم که به اشغال این منطقه پایان دهند.

با وجود آن که ترامپ در پائیز سال گذشته از تصمیمش برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد، اما هنوز این نیروها به صورت کامل از سوریه خارج نشده‌اند. ترامپ همچنین به تازگی اعلام کرده که تعدادی محدودی از نظامیان آمریکایی در جنوب سوریه باقی خواهند ماند. پیش از این اعلام شده بود که نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف باقی خواهند ماند.

گذرگاه التنف، پس از مرز سوریه و اردن، نخستین و مهم‌ترین گذرگاه مرزی سوریه با عراق است. به عبارت دیگر التنف، جنوبی‌ترین گذرگاه مرزی سوریه و عراق است و در میان مرز سه کشور سوریه، عراق و اردن، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها