سردار اشتری:

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هرجا امر به معروف و نهی از منکر انجام شود و یاد شهدا زنده بماند، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۳۶۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ - 24October 2019

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» چهارشنبه شب در یادواره شهید عبدالرسول زرین و یک‌هزار و ۲۰۰ ورزشکار شهید استان اصفهان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نباید اجازه دهیم ضدارزش‌ها جای ارزش‌های دینی و ملی ما را بگیرد؛ زیرا شهدای ما برای حفظ ارزش‌ها، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: کسانی که موضوع شهید را جدی نگرفته‌اند و فکر می‌کنند نام شهید را باید از معابر و سرِ کوچه‌ها برداشت در وضعیت بسیار بدی قرار دارند؛ زیرا کسی که به شهید افتخار نکند، خیانت می‌کند و ما باید افتخار کنیم که بر سر کوچه‌هایمان نام شهدا ثبت شده است.

سردار اشتری گفت: شهدا برای امنیت کشور و راه خدا، جان خود را از دست دادند و باید الگوی جوانان و نسل آینده کشور باشند؛ بنابراین باید برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: هرکس در راه خلاف شهدا برود سرنگون خواهد شد؛ مگراینکه توبه کند و به راه شهدا بازگردد.

وی با اشاره به اینکه راه شهادت همچنان باز است، افزود: امروز به حول و قوه الهی، نیروی انتظامی راه شهدا را ادامه می‌دهد و سالانه حداقل ۵۰ نفر از نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت کشور و آسایش هموطنان جان خود را از دست می‌دهند و افتخار می‌کنیم که حافظ جان و ناموس ملت و کشور هستیم و با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مقابله می‌کنیم.

سردار اشتری به موفقیت‌های جبهه مقاومت در فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و یمن نیز اشاره کرد و افزود: پیروزی‌های به‌دست آمده توسط جبهه مقاومت به تاسی از شهدای ماست و سیدحسن نصرالله بارها عنوان کرده که موفقیت‌های حزب‌الله لبنان بخاطر تبعیت از ولی فقیه زمان یعنی رهبر انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه هرجا موفق شدیم بخاطر اطاعت از ولی فقیه بوده است، به اقدام یکی از فوتبالیست‌های کشور پس از به ثمر رسیدن گل اشاره کرد و افزود: این ورزشکار در زمان خوشحالی خود، تبعیت از رهبری را که روی پیراهن خود حک کرده است نشان می‌دهد و برای برطرف شدن مشکلات، همه را به اطاعت از رهبری فرامی‌خواند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: این ورزشکار راه شهید را می‌رود گرچه ممکن است یک عده‌ای ایراد بگیرند؛ اما این ورزشکاران در دل مردم جای می‌گیرند.

وی ادامه داد: ورزشکار بانوی ایرانی که حاضر نمی‌شود مقابل نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گیرد و یا ورزشکاری که مدال خود را به ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) اهدا می‌کند، راه شهدا را می‌پیماید.

سردار اشتری به روحیه شهادت‌طلبی شهدای ورزشکار در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ورزش روحیه ایثار، شهامت، جوانمردی و مبارزه با ظلم را در فرد تقویت می‌کند و بخاطر همین روحیه، راه شهادت برای شهدای ورزشکار هموار بود و باید برای جوانان ما الگو باشند.

وی افزود: شهدا در همه عرصه‌ها بخصوص دفاع از کیان اسلامی پیشتاز بودند و امروز یک‌هزار و ۲۰۰ ورزشکار استان اصفهان باید برای جوانان و نسل آینده این خطه الگو باشند.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: هر فرد آزاده‌ و جوانمرد، جنگ و خونریزی را قبول ندارد و جوانان ایران اسلامی و شهدای ورزشکار ما در دوران دفاع مقدس از چنین روحیه‌ای برخوردار بودند و تنها به دفاع از کشور و ارزش‌های خود پرداختند.

وی افزود: شهید عبدالرسول زرین که خود از تک تیراندازهای ماهر دوران دفاع مقدس بود از روحیه بسیار لطیف و مهربانی برخوردار بود و در محل سکونتش حامی مستضعفان و درماندگان بود اما به محض‌اینکه دشمن به مرزهای ما تجاوز کرد، جانانه جنگید و جانش را برای دفاع از کشور و اسلام از دست داد.

سردار اشتری ادامه داد: بسیاری از شهدای مدافع حرم متولد دهه ۷۰ هستند و دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌اند اما از روحیه مجاهدانه و اسکتبارستیزی که از شهدا متاثر است، برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه امنیت، آرامش و پیشرفت کشور بواسطه رشادت‌های رزمندگان و خون شهداست، افزود: بسیاری از جوانان که در سنگر دفاع از ارزش‌ها و برای ارتقا و پیشرفت علمی کشور تلاش می‌کنند رزمنده دوران دفاع مقدس نیستند اما با پیروی از شهدا و مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم، اظهار داشت: در این مرحله باید گفتمان انقلاب و راه‌های تقویت آن باید مورد توجه قرار گیرد و باید در مقابل هر نوع ناامنی، هنجارشکنی، تهدید و سستی ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به بروز برخی از ناآرامی‌ها در کشور طی سال‌های اخیر گفت: در این نا آرامی‌ها برخی افراد به خارجی‌ها دل بسته بودند و قصد داشتند هدف آنها را اجرایی کنند اما با ایستادگی ملت، توطئه آنها از بین رفت.

سردار اشتری به توانمندی‌های استان اصفهان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در گام دوم انقلاب، اصفهان باید در همه عرصه‌ها از جمله سازندگی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس پیشتاز باشد و راه شهدا را پیش ببرد.

یادواره شهید عبدالرسول زرین و یک‌هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان، چهارشنبه شب با حضور فرمانده نیروی انتظامی ورزشکاران و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن کوثر این شهر برگزار شد.

بنا بر این گزارش،  «عبدالرسول زرین» در سال ۱۳۲۰ در اطراف شهر قلعه گل از توابع شهرستان کهگیلویه (دهدشت) متولد شد.

وی در چهار سالگی، پدر و در ۶ سالگی، مادرش را از دست داد و تحت سرپرستی دایی‌اش قرار گرفت و در نوجوانی توانست اقوام پدری خود را در اصفهان پیدا کند و برای کار و زندگی در کنار آنان مستقر شود.

زرین سرانجام توانست با دایر کردن مغازه لباس‌فروشی در حوالی «مسجد بابا علی‌ عسگر» اصفهان، خانواده تشکیل دهد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه اصفهان پیوست و کار و هفت فرزندش را رها کرد و به جبهه‌های نبرد اعزام شد و مدتی بعد، آوازه تک‌ تیراندازی «عبدالرسول زرین» در میان رزمندگان اصفهانی پیچید و این شکارچی قهار، تا «عملیات خیبر»، از بهترین نیروهای لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود.

او سرانجام در ۱۱ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه طلائیه جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل شد.

شهادت این رزمنده تک تیرانداز به‌حدی برای دشمن مهم بود که پس از شهادت او، رادیو رژیم بعث عراق در خبری با این عنوان که «صیاد (شکارچی) خمینی کشته شد» خبر از شهادت زرین داد.

شهید حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین نیز به شهید زرین لقب «گردان تک تیرانداز» داده بود.

سالن اختصاصی ورزش تیراندازی اصفهان به نام این شهید والامقام نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار