وزیر کشور:

بیش از ۸۵ درصد از مراحل انتخابات الکترونیکی است

«عبدالرضا رحمانی فضلی» با تأکید بر اینکه بیش از ۸۵ درصد از مراحل انتخابات الکترونیکی است، گفت: مهم‌ترین بخش در انتخابات احراز هویت است؛ چرا که بیشترین تخلف در این حوزه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ - 24October 2019

بیش از ۸۵ درصد از مراحل انتخابات الکترونیکی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، ظهر امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال شاهد سفری امن، سالم و مطلوب در اربعین حسینی بودیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی از سفر اربعین برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر در سال‌های آینده انجام شد، افزود: همچنین ارزیابی از مجموع استانداری‌های سراسر کشوردر حوزه امنیت، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... در این ایام صورت گرفت.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه مسئله مهم انتخابات را در چندماه آینده پیش رو داریم، تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی همایش دو روزه استانداران سراسر در مشهد موضوع انتخابات بود، تا با برنامه‌ریزی دقیق شاهد برگزاری انتخابات در فضایی امن، باشکوه و قانونی باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در این حوزه نظرات جمع‌بندی شده است، گفت: استانداران و فرمانداران اصلی‌ترین وظیفه اعمال حاکمیت و اجرای سیاست‌های نظام را بر عهده دارند؛ لذا باید با برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات سعی کنند.

وی با بیان اینکه امروزه در حوزه تحریم‌ها و مقابله با آن اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شده است، ادامه داد: آمارها در حوزه اشتغال، اقتصاد و... نشان‌دهنده رشد مناسب نسبت به سال ۹۷ است.

رحمانی فضلی در خصوص برگزاری انتخابات، ابراز کرد: برگزاری انتخاباتی خوب و امن یکی از وظایف وزارت کشور است؛ لذا تأکید ما بر رعایت شرایط سالم، قانونی و امن در انتخابات است.

وزیر کشور افزود: در انتخابات دستگاه‌های زیادی درگیر خواهند شد؛ لذا باید با هماهنگی‌های لازم با محوریت وزارت کشور در جهت برپایی انتخاباتی صحیح تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شرکت پدیده، اظهار کرد: زمانی که پرونده پدیده به وزارت کشور داده شد، اشکالات متعدد و قانونی در زمینه تصرفات، فروش سهام، تراکم و... داشت، زحمات زیادی در سطح ملی و استانی برای این موضوع کشیده شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در سطح ملی با توجه به اختیاراتی که از شورای عالی امنیت ملی گرفتیم، همه موارد مشکل‌دار قانونی حل شد و هم‌اکنون شاهد  فعالیت این مجموعه هستیم. در حوزه نقدینگی و تعیین تکلیف سهام مباحثی مطرح است که با توجه به برگزاری جلسات مختلف در سطح ملی، قرار شد یکی از بانک‌ها وظیفه بیشتری را در تأمین مالی برای این مجموعه به عهده بگیرد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات انتخابات وجود احزاب کاغذی است، عنوان کرد: از نظر ما حزب مجموعه‌ای از افراد با یک مرام مشخص است که با مجوز قانونی فعالیت سیاسی می‌کنند؛ بنابراین حزب کاغذی و غیرکاغذی نداریم و هر گروهی که مجوز حزب دارد، می‌تواند در چهارچوب قانون فعالیت کند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۵ درصد از مراحل انتخابات الکترونیکی است، بیان کرد: مهم‌ترین بخش در انتخابات احراز هویت است؛ چرا که بیشترین تخلف در این حوزه صورت می‌گیرد. با توافقی که با شورای نگهبان انجام داده‌ایم، با به کارگیری سیستم جدید احراز هویت، تخلف در این حوزه به صفر خواهد رسید؛ لذا از این سیستم دراین انتخابات استفاده خواهد شد.

رحمانی فضلی گفت: در صورت نهایی شدن تصمیمات اخذ و شمارش الکترونیکی آرا در انتخابات، در۱۴۰ شهر انجام خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به تدوین لایحه‌ای مبنی بر تهیه صورت مالی کاندیدها، گفت: لایحه‌ای تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم، که هر کاندیدا باید صورت مالی داشته باشد و محل و مسیر منابع هزینه‌ها در انتخابات مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه ترکیب عوامل اجرایی انتخابات هنوز مشخص نشده است، افزود: بنای ما این است که در هیچ محلی حقی از کسی ضایع نشود؛ لذا مدارک و مستنداتی را که گویای ضایع شدن حق فردی باشد، پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها