علی لاریجانی تأکید کرد؛

معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت اقشاری همچون کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده تأکید کرد.
کد خبر: ۳۶۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ - 24October 2019

تاکید رییس مجلس بر معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزودهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس به نقل از خانه ملت، «امید علی پارسا» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: درآمدهای مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمدهای نفتی شده و بودجه کشور براساس درآمدهای مالیاتی تدوین شود.

وی بیان اینکه باید سرمایه گذاری لازم در زمینه هوشمندسازی امور مالیاتی صورت گیرد، افزود: کشورهای پیشرفته جهان، امور مالیاتی خود را هوشمند کرده اند و نیروی انسانی در این امور نقشی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر معافیت اقشاری از جامعه مانند کشاورزان و قالیبافان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای مقابله با فرار مالیاتی گفت: در این زمینه اقدامات فرهنگی به کمک رسانه ملی اهمیت فراوان دارد و همچنین با هوشمندسازی می‌توان اعتماد مردم را در مقوله مالیات جلب کرد.

لاریجانی با بیان این که معافیت‌های مالیاتی باید متناسب باشد، ادامه داد: طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، اطلاعات همه دستگاه‌ها باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی همچنین بر مقابله با فساد و فرار مالیاتی تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امور مالیاتی، گزارشی از برنامه‌ها، عملکردها و سیاست‌های سازمان مذکور ارائه کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها