رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل خبر داد؛

کمک ۱۰۰ میلیونی اوقاف بابل به موکب استان مازندران در اربعین حسینی

حسن برزگر گفت: در ایام اربعین مبلغ ١٠٠میلیون تومان به موکب اوقاف استان مستقر در سامرا کمک شد و مبلغ ۵۴ میلیون تومان به هیئت فاطمه‌الزهرا(س) مستقر در کربلا اهدا شد.
کد خبر: ۳۶۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ - 24October 2019

کمک 100 میلیونی اوقاف بابل به موکب استان مازندران در اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسن برزگر» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت آغاز دهه وقف با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال ٩٨، گفت: از دوم عید توانستیم به عنوان اولین کمک‌های مردمی اقلام لازم را برای شهرستان سیمرغ ارسال کردیم و در فاز اول حدود ٢٠ میلیون تومان پکیج ارسال شد و در مراحل بعدی نیز در مجموع حدود ۵٠ میلیون تومان به مناطق سیل‌زده استان کمک شد.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان حدود یک میلیارد تومان به مساجد و اماکن مذهبی که برنامه‌های مناسب داشتند اهدا شد.

این مسئول گفت: در ایام ماه محرم و صفر در مجموع حدود ۵ میلیارد تومان از محل موقافات متصرفی و غیرمتصرفی به هیئت‌ها جهت انجام برنامه‌های مذهبی پرداخت شد.

وی از اهدای قریب به ١٨٧ میلیون تومان سبد کالا در شش ماه اول تحت عنوان خیریه در ماه مبارک رمضان به نیازمندان و آبرومندان خبر داد و گفت: مدیریت کلیه هزینه‌های مربوط حوزه‌های علمیه از محل موقوفات بر عهده اوقاف گذاشته شد که در ۶ ماه اول سال حدود ۴٠ میلیون تومان اهدا شد.

امام جمعه تنکابن افزود: در شش ماه اول امسال ٨۶۶ میلیون ریال به مساجد جهت تعمیرات و... به مساجد کمک شد و حدود ١١۵ میلیون تومان نیز به بقاع متبرکه کمک شد.

این مسئول گفت: در ایام اربعین نیز مبلغ ١٠٠میلیون تومان به موکب اوقاف استان مستقر در سامرا کمک شد و مبلغ ۵۴ میلیون تومان به هیئت فاطمه‌الزهرا(س) مستقر در کربلا اهدا شد.

وی از کمک ٢٠ میلیون تومانی به آزادی زندانیان خبر داد و گفت: همچنین کمک‌های مناسبی از ٢ میلیون تومان تا ده میلیون تومان به هیئت‌ها اهدا شد.

برزگر ادامه داد: از ثبت ٩٧امام‌زاده در بابل خبر داد که تعدادی به عنوان بقعه ثبت شده‌اند و گفت: در ماه محرم و صفر بیش از کل استان توانستیم هزینه کنیم و بابل رتبه ۵ کشور از نظر میزان موقوفات است.

این مسئول از ٢٧٠موقوفه دارای متولی در بابل خبر داد و گفت: قدیمی‌ترین موقوفه‌ای که وقفنامه‌ آن موجود است موقوفه کاظمبیک است که دارای موقوفات زیادی در روستاهای دهک، برسمنان و کاظم‌بیک و... است.

امام جمعه تنکابن گفت: در سال گذشته ۵ مورد وقف داشتیم که یکی از آن‌ها در خصوص امور فرهنگی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها