امام جمعه شهر کنگان:

وقف سنت حسنه فراموش شده‌ای است که باید احیاء شود

حجت الاسلام والمسلمین «محمود محمودی» با تبیین جایگاه و اهمیت وقف در آینه آیات و روایات گفت: وقف سنت حسنه فراموش شده‌ای است که باید احیاء شود.
کد خبر: ۳۶۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ - 25October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین «محمود محمودی» امام جمعه شهر کنگان در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته وقف و تشکر از مسئولان و متولیان وقف و واقفین اظهار داشت: متاسفانه برخی ادارات و یا اشخاص در کنگان مال الاجاره موقوفه در اختیار را پرداخت نمی کنند که این کار غصب موقوفه و کاری ظالمانه است.

وی با تبیین جایگاه و اهمیت وقف در آینه آیات و روایات بیان کرد: وقف سنت حسنه فراموش شده ای است که باید احیاء شود.

خطیب جمعه در بخش دیگر با تشکر از همه خادمین زائرین حسینی در استانهای مختلف بویژه استانهای مرزی، موکب های شهرستان کنگان و ستاد اربعین و بویژه از کرامت و مهمان نوازی ملت بزرگ عراق در اسکان و اطعام زائرین گفت: پیشنهاد می شود سال آینده هر حسینیه ای در کنگان یک شب میزبان زائرین حسینی باشد.

محمودی با تشکر از همه عزاداران حسینی و هیات امنای مساجد و حسینیه ها در دو ماه محرم و صفر اظهار نمود: همانگونه که از محرمات الهی در این ایام اجتناب شد بعد از ایام عزا نیز از هرگونه کاری که موجب خشم و غضب الهی و ایجاد مفسده در جامعه می شود بویژه توسط دستگاههای دولتی به بهانه های مختلف پرهیز شود.

وی با تسلیت رحلت جانسوز خاتم المرسلین محمد مصطفی (ص)، شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) و پاره تن پیامبر امام رضا (ع) با تبیین سیره نبوی بیان کرد: این ایام فرصتی است تا امت اسلامی با عمل به سیره و سنت نبوی و فرزندان گرامی اش زمینه کمال و تعالی و قرب الهی را فراهم و وحدت امت تحکیم بیشتری شود.

امام جمعه با تحلیلی بر فتنه های اخیر در عراق و لبنان و تلاش دشمنان به سرکردگی آمریکا و صهیونیست و دست نشاندگان آنها برای تخریب حزب الله گفت: تنها کسی که می تواند ابنان را به کشوری امن تبدیل و دست فتنه گران را قطع نماید سید حسن نصرالله و حزب الله است و دشمن در این پروژه نیز شکست خواهد خورد.

محمودی در پایان به موضوع طرح قطع یارانه افراد پردرآمد اشاره و با تاکید بر اینکه به این بهانه به افراد ضعیف جفا نشود تاکید کرد: هر قانونی با شتابزدگی انجام شود ممکن است مفاسدی همراه داشته باشد که لازم است دقت در کنار سرعت در اجرای قانون مورد توجه مسئولان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار