امام جمعه گناوه:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه‌تر و باعظمت‌تر از هر سال برگزار شد

حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» گفت: علیرغم همه تلاش‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حرکت عظیم پیاده روی اربعین و بایکوت رسانه‌ای این پیاده روی جهانی، پیاده روی امسال بسیار باشکوه‌تر و باعظمت‌تر از هر سال برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ - 25October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه در خطبه های این هفته نماز جمعه  با اشاره به چهارم آبان روز وقف اظهار داشت: وقف از مهمترین حسنات و از نعمات الهی است که در دین مبین اسلام و در سیره ائمه (ع) به عنوان صدقه جاریه به آن تاکید بسیار شده است.

وی گفت: وقف صدقه‌ای است که بنا بر روایات بعد از مرگ انسان نیز به کمک می‌آید و لذا باید فرهنگ وقف درجامعه هر چه بیشتر تقویت و نهادینه شود.

وی با تسلیت ۲۸ ماه صفر ایام سوگواری پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) افزود: خداوند صفات خویش را در وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) قرار داده و اخلاق و رفتار پیامبر باید الگو و اسوه برای همه افراد جامعه باشد.

امام جمعه گناوه با تاکید بر حضور گسترده در محافل و مجالس این ایام گفت: بسیاری از مشکلات در خانواده ها به دلیل نبودن اخلاق و رفتار نیک است و لذا سیره و اخلاق پیامبر(ص) را باید در جامعه نهادینه و از آن حضرت در زندگی تبعبت کرد.

وی با تسلیت سالروزشهادت امام رضا(ع) در ۳۰ صفر و اشاره به اهمیت زیارت آن حضرت تصریح کرد: وجود مشجع مبارک حضرت ثامن الحجج (ع) در کشور ما نعمتی است که خداوند به کشور ما عنایت کرده است.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی ادامه داد: سهم کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است که امید است با رفع مشکلاتن بتوان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را هر چه بیشتر در کشور نهادینه کرد.

رکنی حسینی با اشاره به دستگیری سرشبکه سایت و کانال آمد نیوز و انعکاس آن در رسانه های جهانی گفت: حمایت های گسترده و همه جانبه سرویس های اطلاعاتی و صهونیستی و آمریکایی از این عنصر خائن نشان از اهمیت این مهره است.

وی گفت: این شکار و حرکت بی بدیل نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه نماد اقتدار فرزندان انقلاب در جنگ اطلاعاتی و امنیتی در تقابل با سرویس های دشمنان نشان داد ابعاد و پیامدهایی در آینده در زمینه تقویت سیستم ضد جاسوسی کشور و آرامش نسبی در هنگام انتخابات را در پی خواهد داشت.

امام جمعه گناوه با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان در کشورهای مقاومت گفت: مطالبه گری حق مردم در لبنان است ولی به دلیل فقدان یک رهبر متحد این مطالبه گری مورد سوء استفاده و موج سواری فتنه گران قرار گرفته است.

رکنی حسینی اضافه کرد: علیرغم حمایت‌های مالی، رسانه ای و سیاسی مزدوران داخلی با هوشیاری سید مقاومت این جریان به تقویت مقاومت و محبوبیت بیشتر سید حسن نصرالله خواهد انجامید.

وی بااشاره به پیاده روی عظیم اربعین امسال خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعه است و هیچ قدرتی مانند قدرت امام حسین (ع) نمی تواند چنین جمعیتی را در یک مکان جمع کند.

وی افزود: علیرغم همه تلاش های دشمنان برای کمرنگ کردن این حرکت عظیم و بایکوت رسانه ای این پیاده روی جهانی، پیاده روی امسال بسیار باشکوه تر و باعظمت تر از هر سال برگزار شد.

امام جمعه گناوه گفت:امام حسین(ع) نور خداست و دشمن هرگز نخواهد توانست این نور را خاموش کند و این نور تا همیشه در حال تلالوو خواهد بود.

وی بیان کرد: حرکت عظیم پیاده روی اربعین می تواند سرآغازقیام برای پایان دادن به ظلم و جور مستکبران و ظالمان جهان باشد.

وی از همه اقشار مردم عراق، علما، مرجعیت دینی و دولت عراق در پذیرایی زائران و از مردم و مسئولان کشورمان در برگزاری این پیاده روی تقدیر کرد و گفت: امسال حذف روادید برای زیارت اربعین باعث حضور گسترده تر در این راهپیمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها