عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ثبات امنیت خلیج فارس جز با همدلی و همکاری کشورهای منطقه میسر نیست

محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه نشست منامه به منظور فضاسازی علیه ایران انجام شد، گفت: کشور‌های همسایه باید بدانند که تامین امنیت خلیج فارس بی‌حضور و نقش ایران محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۳۶۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 26October 2019

کنفرانس امنیتی منامه فضاسازی علیه ایران است«محمدحسین فرهنگی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص برگزاری کنفرانس امنیتی بحرین با محوریت تامین امنیت خلیج فارس، اظهار داشت: ثبات امنیت خلیج فارس برای کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر مهم جز با خواست، اراده و همکاری آن‌ها میسر نیست؛‌ لذا یکی از راهکارهای اساسی برای تامین امنیت خلیج فارس عدم مداخله کشورهای بیگانه در منطقه است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه کشورهایی که نقش مهمی در به آشوب کشاندن منطقه دارند، نمی‌توانند مدعی برقراری تامین امنیت خلیج فارس شوند، گفت: در حقیقت ثبات امنیت خلیج فارس در گرو همکاری کشورهای منطقه و اقدام جدی آن‌ها برای عدم تاثیرگذاری بیگانگان در منطقه است. 

نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آمریکا و متحدانش که در واقع محور شرارت در منطقه هستند،‌ می‌کوشند تا با برگزاری نشست‌هایی اعلام کنند که دغدغه امنیت خلیج فارس دارند، درپوش گذاشتن بر روی اقداماتی است که طی سال‌های اخیر برای به آشوب کشاندن منطقه انجام داده‌اند.

فرهنگی با اشاره به همکاری مقامات بحرین با دولتمردان آمریکایی گفت: برگزاری نشست در بحرین به منظور تلاش برای ثبات امنیت خلیج فارس در حالی صورت گرفته که این کشور بیش از 40 کیلومتر مربع از خاک خود را به منظور ایجاد پایگاه در اختیار آمریکا قرار داده است؛‌لذا این گونه نشست‌ها هیچ دستاوردی برای منطقه ندارد.

همچنین عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری نشست در بحرین به منظور تامین امنیت خلیج فارس را فضاسازی علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: کشورهای همسایه باید بدانند که تامین امنیت خلیج فارس بی حضور و نقش ایران محقق نخواهد شد؛ لذا دولتمردان بحرین تلاش می‌کنند تا با خوش خدمتی به غربی‌ها پایه‌های حکومتی خود را از طریق جلب حمایت قدرت‌های بزرگ تضمین کند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا و کشورهای مرتجع عربی برای تشکیل ائتلاف در راستای به اصطلاح ایجاد صلح در منطقه خلیج فارس، تاکید کرد:  اگر همدلی، وحدت، اتحاد و یکپارچگی بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد، هیچ نیازی به حضور خارجی‌ها برای برقراری امنیت در خلیج فارس نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار