مدیرحوزه‌های علمیه کشور:

فرهنگ اسلام پاینده‌ترین فرهنگ است

آیت‌الله «سید هاشم حسینی‌بوشهری» گفت: فرهنگ اسلام پاینده‌ترین فرهنگ است چرا که اسلام بر اساس حقوق بشر و مجموعه‌ای از رفتار‌های نیک و پسندیده شکل گرفت و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۶۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 27October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» مدیرحوزه‌های علمیه کشور درآیین سوگواری ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: الگوگیری از سیره و منش پیامبر بزرگوار اسلام در برخورد با آحاد مختلف جامعه تنها مؤلفه راهبردی برای تحکیم پایه‌های وحدت در جامعه اسلامی است.

وی شاخصه اصلی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در تحکیم وحدت در جامعه اسلامی را جاری کردن صیغه اخوت در میان مسلمانان آن برهه از زمان دانست و گفت: این امر آن هم باتوجه به شرایط و موقعیت جامعه آن روز، تنها برای پیشبرد اهداف اسلام و هدایت جامعه به سمت تعالی و تکامل اجرا شد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: وجود پیامبر اکرم (ص) در زمان حیات ایشان مایه خیر و برکت امت اسلامی بود و بعد از رحلتش نیز این خیر و برکت مایه یکپارچگی جهان اسلام شده است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلام پاینده‌ترین فرهنگ است چرا که اسلام بر اساس حقوق بشر و مجموعه‌ای از رفتار‌های نیک و پسندیده شکل گرفت و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) با توکل و ایمان به خدا این فرهنگ را در گردباد جاهلیت ترویج داد و غبار جهل را از پیکر جامعه زدود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کلام حضرت ختمی مرتبت (ص) قبله گاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل آن زمان با مژده روشنایی آمد.

وی، مهمترین عامل جهان شمولی شدن رسول اکرم (ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواند و گفت: مبلغان باید راه و سیره پیغمبر اسلام را در پیش گیرند و با همان روحیه و اخلاق شایسته به انجام امور تبلیغی بپردازند.

مدیرحوزه‌های علمیه اضافه کرد: هر چند دین اسلام تامین‌کننده نیاز‌های انسان‌ها بود، اما بشر همیشه تشنه حقایقی بود که از زبان وحی بیان می‌شد و آنچه که خداوند از طریق پیامبراکرم و کتاب قرآن به بشر آموخت تفکر، تعقل و تدبر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار