نویسنده کتب دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

گرانی کتاب قدرت خرید مردم را کاهش داده است/ گمنامی کتاب‌های غنی به‌خاطر عدم تبلیغات رسانه‌ای

«رضا قلی‌زاده» گفت: متاسفانه گرانی کاغذ و کتاب موجب شد تا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز علی‌رغم استقبال مردم شاهد کاهش قدرت خریدشان باشیم.
کد خبر: ۳۶۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ - 28October 2019

«رضا قلی‌‌زاده» معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی طی بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع‌پرس در ارزیابی هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه اتفاق بزرگی بود و در شهر اخبار آن پیچید، اما گرانی کاغذ و کتاب، قدرت خرید مردم را کاهش داد.

وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد گرانی کاغذ در چاپ تاثیری نداشته و نسبت به سال‌های قبل تعداد عناوین چاپ شده، افزایش یافته اما تعداد تیراژها پایین آمده است.

نویسنده کتب دفاع مقدس و پایداری با اشاره به حضور ناشران ارزشی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، خاطرنشان کرد: در این دوره حفظ آثار سپاه عاشورا، نشر فاتحان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سوره مهر، شهرستان ادب، جبهه مطالعات فرهنگی و حوزه هنری کتاب‌هایشان را در نمایشگاه بین‌المللی تبریز ارائه کردند.

گرانی کتاب قدرت خرید مردم را کاهش داده است/ گمنامی کتاب‌های غنی به‌خاطر عدم تبلیغات رسانه‌ای

وی افزود: استقبال از کتاب‌ها با تبلیغات رسانه‌ای افزایش می‌یابد، اما برخی کتب علی‌رغم محتوای غنی و قلم زیبای نویسنده، تبلیغ نشده‌ و ناشناخته مانده‌اند.

چهره سال هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی در معرفی کتاب‌های جدید حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد: کتاب‌های ساده رنگ، سرای انقلاب و دختر تبریز امسال مورد استقبال قرار گرفتند.

این نویسنده اذعان داشت: در تبریز میزان کتابخوانی چندان تعریفی ندارد و بنابر اذعان وزیر فرهنگ و ارشاد سرانه مطالعه کتاب نسبت به حضور در فضای مجازی و تماشای تلویزیون بسیار پایین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار