دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ذوق‌زدگی ترامپ از ترور البغدادی پس از شکست‌های پی‌درپی در خاورمیانه

پس از خبرهای ضد و نقض آمریکا در خصوص به هلاکت رسیدن «ابوبکر البغدادی» ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برنامه‌ها او در خاورمیانه با شکست روبرو شد با ذوق‌زدگی تمام این خبر را اعلام کرد و عنوان کرد که «ابوبکر البغدادی همچون یک سگ مُرد».
کد خبر: ۳۶۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ - 29October 2019

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در دو روز گذشته یکی از موضوعاتی که همواره در رسانه‌های مختلف اعم از داخلی و خارجی به آن پرداخته شد، کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش بود؛ کشته شدن سرکرده داعش آنقدر برای آمریکا که خود آن را پروراند، مهم بود که ترامپ با ذوق زدگی تمام گفت «او همچون سگ مُرد»؛ در واقع می‌توان این گونه تعبیر کرد که ترامپ از پشت به دوست خود خنجر زده است.

گذری بر زندگی ابوبکر البغدادی

از ابوبکر البغدادی اطلاعات چندانی نمی‌توان پیدا کرد؛ نام اصلی سرکرده داعش «ابراهیم بن عواد بن ابراهیم البدری السامرایی» است، او در سال ۱۹۷۲ در سامرا به دنیا آمد. ابوبکر البغدادی در سامرا مدرک دکترای خود را در رشته حقوق اسلامی اخذ کرد.

طبق اطلاعات منتشره، وی در زمانی که آمریکا به عراق حمله می‌کند به عنوان واعظ در مسجد «امام احمد بن حنبل» سامرا فعالیت می‌کرد؛ پس از اشغال عراق توسط آمریکا او گروهی مذهبی - نظامی علیه اشغالگران تشکیل می‌دهد؛ این گروه با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد خود را با القاعده که اسامه بن لادن فرماندهی آن بر عهده داشت پیوند می‌زند. زمان زیادی نمی‌گذرد که پای او به عضویت در هیأت شرعی شورای مجاهدین عراق باز می‌شود.

در زمان حضور نظامیان آمریکا در عراق سرکرده داعش دو بار دستگیر می‌شود، دفعه اول بدون هیچگونه محکومیتی آزاد شد، دفعه دوم اما راهی اردوگاه بوکا می‌شود؛ ابوبکر البغدادی در چهار سالی که در این اردوگاه بود به فرماندهی خبره در میان تکفیری‌ها تبدیل شد.

پس از آزادی ابوبکر الغدادی و زمانی که رهبران شاخه عراقی القاعده کشته شدند او به عنوان رهبر این گروه انتخاب شد.

ذوق‌زدگی ترامپ پس از شکست‌های پی‌درپی در خاورمیانه

باید گفت انتخاب وی به عنوان رهبر القاعده عراق تنها نقطه آغازی بر جعل نام «ابوبکر البغدادی» برای خود نیست، که شروعی هم هست برای تحقق رویای بزرگ ابراهیم.

کشته شدن بن لادن در سال ۲۰۱۰ فرصتی ایجاد کرد تا شاخصه‎های القاعده در سرزمین‌های دیگر پرچم استقلال بلند کنند.

کشور‌های حامی دیروز مدعیان امروز

احیای خلافت به عنوان رویای دیرپای بسیاری از معتقدان و برخی کشور‌های مرتجع و ایجاد ناآرامی در خاورمیانه که از خواسته‌های آمریکا برای رسیدن به اهداف خود بود ابزاری برای جلب حمایت داعش بود.

با حمایت برخی کشور‌ها از جمله عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات دولت اسلامی عراق گسترش قابل‌ توجهی پیدا کرده بود و دولت‌های همجوار نیز کمک‌ها و حمایت‌های مالی و لجستیکی بیشتری به آن می‌کردند. بحران سوریه باعث شد تا به دستور فرماندهی القاعده، ابوبکر معاون خود را به سوریه بفرستد تا مقدمات تشکیل شاخه سوری القاعده که بعد‌ها نام «جبهه النصره» یافت را فراهم کند. شاخه‌ای که با توجه به شکاف دولت و ملت در این کشور و ضعف دولت مرکزی به سرعت رشد کرد و نامش در جهان پرآوازه شد.

ابوبکر با استفاده از اوضاع مساعد سوریه در سال ۲۰۱۳ ابتدا ادغام داعش با جبهه النصره را با عنوان «دولت اسلامی عراق و شام داعش)» اعلام کرد. اما سرکرده جبهه النصره و همچنین ایمن الظواهری، رهبر سازمان بین‌المللی القاعده، بلافاصله این مسئله را رد کردند.

ایمن الظواهری بر جدایی این دو گروه تأکید کرد و دولت اسلامی عراق و جبهه النصره در شام را دو گروه مجزا و مستقل دانست. اما ابوبکر البغدادی فرصت طلایی را برای احیای خلافت یافته بود و با اعلام استقلال از القاعده و بدون مشارکت جبهه النصره، داعش را بنیاد نهاد و به صورت جدی در دو حوزه‌ی عراق و سوریه به فعالیت پرداخت.

داعش با استفاده از کمک‌های آمریکا و برخی کشور‌های مرتجع منطقه پس از یک سال توانست بخش‌های زیادی از عراق و سوریه را تحت کنترل خود در بیاورد و ابوبکر البغدادی در خطبه معروف مسجد موصل، خود را خلیفه مسلمین نامید.

خون‎ریزی‎ها، تجاوزها، سنگدلی‌ها و جنایاتی که نیرو‌های داعش در سرزمین‌های تحت سلطه خود یا دیگر نقاط جهان انجام داده و با استفاده از رسانه و تبلیغات باعث شدند هویت این گروه برای مردم جهان مشخص شود.

آن که با همه دشمن بود، نابود شد!

داعش به قدری قدرت گرفت که از طریق رسانه‌ها هودارانش را تشویق به اقدامات تخریبی علیه کشور خود می‌کرد؛ آن‌ها در مطالبی ضمن تئوریزه کردن دلایل این دشمنی، از طرفدارانشان می‌خواستند تا با تشکیل جمع‌هایی هرچند محدود، اقداماتی تخریبی حتی در حد یک انفجار کوچک انجام دهند.

آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به عنوان پرورش‌دهنده گروه‌های تروریستی همچون داعش و... زمانی که دیدند دیگر ابوبکر البغدادی برای آن‌ها کارآیی ندارد در عملیاتی که هنوز هم آمار دقیقی از آن اعلام نشده است، او را به هلاکت رساندند.

ذوق‌زدگی ترامپ پس از شکست‌های پی‌درپی در خاورمیانه

آن چیزی که در اعلام این خبر بسیار مهم است ذوق زدگی ترامپ است؛ دولت ترامپ از زمانی که روی کار آمده به برنامه‎هایی که در خاورمیانه داشته نرسیده و با شکست روبرو شده است. باید گفت در صورتی که کشته شدن ابوبکر البغدادی تایید شود، جایگزینی «عبدالله قرداش» معروف به «حاجی عبدالله العفری» به‌عنوان جانشین ابوبکر البغدادی حربه آمریکا برای پیاده سازی برنامه‌های خود در خاورمیانه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار