معرفی گزیده برنامه‌های پاییزی رادیو در حوزه تاریخی و دفاع مقدس

برنامه‌های «پلاک هشت» رادیو ایران «خط پایان» (عزت یا ذلت) رادیو معارف، «اعزامی از بهشت» و «هزار تو» از رادیو فرهنگ به عنوان برنامه‌های منتخب تاریخی و دفاع مقدس معاونت صدا در پاییز سال جاری معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۳۶۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ - 28October 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «پلاک هشت» برنامه مجله‌ای کوتاه رادیویی است متشکل از آیتم‌های مختلف است که به موضوع دفاع مقدس، اقتدار دفاعی و فرهنگی ایران، و حفظ و صیانت از کشور در شرایط جنگ‌های نوین ازجمله جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای می‌پردازد. محتوای بخش‌ها به موضوعاتی در حوزه فرهنگ دفاع مقدس مثل هنر، سینما و تاریخ دفاع مقدس از طریق گفت‌‌و‌گو با اشخاص برجسته آن دوران، دفاع مقدس در دوران کنونی در زمینه جنگ نرم و پدافند غیر عامل و... می پردازد.

این برنامه در ساختار « کلامی- پیامی- آوایی » شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 به تهیه‌کنندگی محمد اسماعیل‌پور و زینب برومند و گویندگی کیوان همتی پخش می‌شود.

در مجموعه مستند خط پايان (عزت يا ذلت) كه در رديف برنامه «پنجره» پخش می‌شود سعی شده است تاريخ پيمان‌ها و معاهدات ايران از دوره قاجار تا انقلاب اسلامی روايت شود و مصاديق عزت و ذلت در شكل‌گيری اين تحولات برجسته شود در هر برنامه از بخش‌هایی نظير كلام كارشناسان، متن روايی، صدای شاهد،‌ بخش نمايش و افكت‌های متنوع استفاده می‌شود.

این برنامه در ساختار «روایی_مستند» یکشنبه‌ها ساعت 8:40 به تهیه‌کنندگی عبدالله راضی گویندگی رضا هدايتفر و کارشناسی مهدی ابوطالبی، محسن مومنی و منوچهر محمد پخش می‌شود.

«اعزامی از بهشت» برنامه‌ای در حوزه دفاع مقدس با رویکرد زنان جهادگر و رزمنده و یا زنان پشت جبهه که به بیان خاطرات و داستانهای زندگی این افراد به صورت یک روایت مستند انجام خواهد پذیرفت.

این برنامه روایی (مستند)، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به تهیه‌کنندگی و روایت مریم یوسفی‌پور پخش می‌شود.

«هزار تو» مسابقه‌ای با دو گروه شرکت‌کننده با محتوای تاریخی است. سوالات این برنامه در حوزه‌هایی نظیر تاریخ ایران و جهان، تاریخ انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس، میراث فرهنگی ایران، اماکن گردشگری تاریخی و اندیشه‌های مکاتب ایرانی اسلامی طرح خواهد شد.

این مسابقه به تهیه‌کنندگی رویا ولی‌زاده و گویندگی حامد عباسی پنج‌شنبه‌ها ساعت 14:30 پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار