معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان خبر داد؛

راه‌اندازی مراکز رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در بقاع امامزادگان

حجت‌الاسلام «محمدجواد عباس‌زاده» از راه‌اندازی مراکز «افق» در بقاع امام‌زادگان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با شناسایی افراد مستضعف، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، آزادسازی زندانیان و دیگر امور فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۶۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 28October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «محمدجواد عباس‌زاده»، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان، صبح امروز (دوشنبه) در نشست با خبرنگاران که به‌مناسبت گرامی‌داشت دهه وقف برگزار شد، اظهار داشت: این ایام فرصتی مناسب برای ترویج و تقویت فرهنگ وقف و آگاهی‌بخشی به مردم است.

وی افزود: وقف صدقه جاری و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف، راه‌گشای مشکلات در زمینه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده به نقش رسانه‌ها در نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف تأکید و بیان کرد: انتظار داریم وقف در رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی و هدایت نیات واقفان باشد.

وی یادآور شد: ترویج و تبیین فرهنگ وقف از زبان رسانه، امری مهم برای آگاه‌سازی و روشنگری بین مردم برای ایجاد و احیای موقوفات است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان با اشاره به اینکه درآمدی از امامزادگان برای امورات فرهنگی هزینه می‌شود، گفت: طرح نشاط معنوی، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن و نیز سوگواره «یاس نبوی» از جمله طرح‌هایی هستند که اجرا می‌شوند.

وی از راه‌اندازی مراکز «افق» در بقاع امام‌زادگان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با شناسایی افراد مستضعف، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، آزادسازی زندانیان و دیگر امور فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده بیان کرد: امسال از محل درآمد موقوفات، طبق نیت واقف، هفت مورد آزادسازی زندانیان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سامانه اوقاف ۸۰۰ نیت خیر در کشور وجود دارد، افزود: ما مجری اجرای نیت واقف هستیم و از این تعداد نیت واقف، شاید حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد از آن در استان لرستان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان خاطرنشان کرد: طرح «مهر تحصیلی» و  کمک به افراد بی‌بضاعت، «مهر تندرستی»، کمک جهیزیه و «دست‌های مهربانی»، از دیگر طرح‌های اوقاف است که از محل موقوفات اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده خاطرنشان کرد: ۴۰ مبلغ غیربومی در دهه آخر صفر در کنار مبلغان بومی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان لرستان فعالیت تبلیغی دارند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه وقف، اظهار داشت: همایش تجلیل از متولین وقف در شهرستان‌های خرم‌آباد کوهدشت و بروجرد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان، برپایی نمایشگاه وقف، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، غبارروبی گلزارهای شهدا و زنگ انشاء با موضوع وقف را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در دهه وقف اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده به ثبت وقف‌های جدید اشاره کرد و عنوان داشت: امسال سهم اوقاف در ثبت وقف‌های جدید ۵۰ مورد بوده است و تاکنون ۵۵ مورد ثبت شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار