لرستان در سوگ هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت

در سوگ سالروز شهادت امام هشتم شيعيان علي ابن موسي الرضا (ع)، عاشقان اهل بيت و اين اختر تابناك امامت و ولايت شهرها و روستاهای استان لرستان سوگوار و غرق در ماتم و اندوه هستند.
کد خبر: ۳۶۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ - 29October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، در شب عزای ثامن الحجج مردم  مومن  و ولایتمدار لرستان با برگزاری مراسم های سینه زنی و حضور برخی هیات های زنجیرزنی در سطح معابر و خیابان ها در آخرین شب ماه صفر به سوگواری پرداختند.

دسته های عزاداری و هیات های حسینی در مساجد و تكایا سوگوار هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت هستند و اشك برگونه ها جاری است.

این آیین‌ها  در روز عزای هشتمین اختر تابناک امامت ولایت با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایا در حال برگزاری است و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشته و اشک ماتم می ریزند.

امروز دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حالی که سیاهپوش هستند، با شرکت در عزاداری در ماتم هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت ‌به سوگ نشستنه و اشک ماتم می ریزند.

امام علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاك رسول خدا، در یازدهم ذیقعدﺓ الحرام سال 148 هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود كه پدر بزرگوار ایشان امام موسی كاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان و مادر گرامیشان نجمه و خواهر گرامی اش حضرت معصومه(س) نام دارد.

ایشان در سن 35 سالگی عهده دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند و حیات وی مقارن با خلافت خلفای عباسی بود كه سختی ها و رنج بسیاری را بر امام روا داشته و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار